Kde to zijeme ?

Rosta Hedvicek je clovek, ktory ma svojske vyjadrovanie, avsak jedno mu nemozno upierat, pomenuje presne veci, ktore su chore.... Nestve vas viac fakt, ze ich pomenovava drsne a nie ohladuplne ? My sme uz taki utlocitni, plackame sa tu v srackach, ale stale hladame dajake eufemisticke pomenovania toho srabu, ktory nas prenika do spiku kosti.

Kolki z vas boli a co len chvilu zili v civilizovanych krajinach, medzi ktore Slovensko pochopitelne nepatri a dlho este nebude patrit? Kolki z Vas mali moznost zazit pocit, ze tam veci, urady, politici, sluzby, funguju pre cloveka a nevyzaduju od vas aby ste vy fungovali pre nich?

Je to ako hovoril Platon, (volna citacia, nepamatam presne) - Ked zavrieme cloveka do tmavej jaskyne a znemoznime mu este aj pohyb, takze nic nevidi a nemoze sa hybat - pre neho je tento svet normalny a je s nim spokojny a co je dolezite, nevie si predstavit nijaky iny svet. A tak je to trochu aj s niektorymi z nas...nastastie len s niektorymi, konkretne s troma stvrtinami slovenskeho naroda, aby som bol ironicky, ale aj pravdivy.

Zato mame plno pind o tom ako je lahko poucovat z ameriky a inych slobodnych statov.....
Ano mate pravdu...je to lahke, z jedineho dovodu....clovek ktory tam isiel a zije tam, vidi konecne normalny svet, ktory umoznuje dostojny zivot a marne sa pokusa jaskynnemu vaznovi naznacit v com je problem. Ti, ktori emigrovali, su, boli a budu pre mna ludia plni odvahy vykrocit do velkeho neznameho sveta, sveta kde neznie ich matercina, kde nie su priatelia, na ktorych si zvykli.....
Mohli by sa na nas pokojne vybodnut a nie nam s poza oceanu radit, co by sme mali. Maju vsetko pohodlie k tomu aby na nas zabudli, pretoze ziju plnohodnotny zivot....a ak sa nam predsa len prihovaraju, robia to zrejme s dobrym umyslom a nie preto aby nas urazali (aj ked ich slovnik nie je nijako milosrdny)

Komunizmus je tu a je v nas.....

Nie my prosim nie sme nijaki hrdinovia ked sme tu ostali...ale nie sme ani zbabelci....jednoducho mame sa chut s problemami pobit.
Ale respektujme ludi, ktori svoj zivot nepotrebuju a nechcu zasvacovat nejakemu boju, najma ked si tu odsrali co sa len dalo.....

Reagujeme casto ako obycajni komousi v 70 rokoch, ktori spilali emigrantom a disidentom ze utiekli von do blahobytu a odtial ociernuju.

Prosim, najlepsie bude aby ludia ktori odtialto paty nevytiahli a nezazili co je to slobodny svet, nehodnotili zo zasvatenostou im vlastnou, co emigranti mozu a co nie....zavana to infantilizmom a spupnostou stada.

dakujem

jaro filip

Prispevok bol povodne postovany do diskusnej skupiny Sme-l. Je uverejeneny so suhlasom autora.