Mala kravina v srdci Europy

V nasej malej kravine ktora bola, je a vzdy bude BSK /byvalou socialistickou kravinou/ prebieha prave apokalypticka komicka operetka pod nazvom REFERENDUM UNICUM. Hlavnym ucelom priebehu tohoto panoptikalneho vyjavu, je co najviac dopliest este aj par poslednych, zdravym rozumom obdarenych obcanov kraviny.

Autori tohoto sialeneho vyjavu vychadzaju zo skutocnosti, ktora je raz navzdy dana: Ludom tejto kraviny sa nikdy nepodari vykonat a zorganizovat nic dobre, ale vdaka zvlastnym mentalnym schopnostiam, ani nic zle. Jednoducho, nepodari sa im zorganizovat nic. Nikdy. Preto v tejto kravine nikdy nebude demokracia, ale ako skusenosti ukazuju, nedojde k nej ani k diktature a tyranii. Na zorganizovanie oboch krajnosti totiz treba mat onu schopnost, ktora v obyvatelstve, ci uz vplyvom podnebia, alebo nadmernym pitim zvlastnych napojov, zakrnula. Zopar osamotenych jedincov, ktori by tieto schopnosti mali, preziva svoje male, vlastne "GORE OD referendUMA" a tisko zasne, kde to vlastne zije.

Svoje zasnutie vsak potrebuje splachnut prave onym zvlastnym druhom

napojov, ktory postupne prerieduje aj ich rady. Vsetky veci ktore su v tejto kravine smiesne, su po dokladnejsom pohlade hrozne a naopak veci z ktorych ide na prvy pohlad hroza, su absolutne komicke. Obyvatelom teda nic nehrozi.

Obyvatelstvo sa deli na :

  1. neschopnych
  2. neschopnejsich
  3. najneschopnejsich.

Neschopnejsi vymysleli referendum a organizuju jeho priebeh. Najneschopnejsi vladnu a zaroven maria jeho priebeh. Neschopni volili a zucastnuju sa referenda.

Vysledok:
Neschopnejsi zbabrali nielen namet, ale aj priebeh referenda.

Najneschpnejsi maria jeho priebeh, avsak tiez diletantsky , nasledkom coho si postvu proti sebe nielen neschopnejsich, ale aj neschopnych, ktori nasledkom toho zbabru nielen ucast na referende, ale aj priebeh nasledujucich volieb, kedy si opat zvolia najneschopnejsich....

Mala povinna vzorka schopnych sa snazi emigrovat, alebo sa popijanim transformuje na neschopnych.

Ostatne krajiny sveta sedia v hladisku a so zaujmom a pobavenim sleduju tuto komicku operetku z konca dvadsiateho storocia, so zatajenym dychom.

Velke svetove stavkove kancelarie organizuju tipovacie sutaze, kolko bude v REFERENDUM UNICUM otazok: ci tri alebo styri.

Zaver tejto komickej operetky, je nesmierne vesely az bujary: Nikomu sa z kraviny nepodari urobit krajinu.

Emigranti opustajuci svoju vlast pisu romany s jednotnym nazvom : Kravina odkial pochadzam!

S pozdravom Vas spravodaj z tejto razovitej kraviny
Jaroslav Filip-Neschopny!