Zdena Frybova: Polda a jeho soudce (1996)
Autorka znamych romanov Z neznamych duvodu, Pripravte operacni sal, Mafie po Listopadu aneb Ryba pachne od hlavy a Polda vo svojej poslednej knihe neostala nic dlzna svojmu vysoko autentickemu, napriek tomu vsak putavemu stylu. Ako je u jej poslednych knih zvykom, odkryva i tento roman korupciu a problemy beznych i menej beznych ludi po novembri 89. Odkazy na skutocne udalosti politickeho zivota v Cechach a spolupraca autorky s pravnikom vzbudi u citatela dojem, ze cita putave noviny, vtipne vykreslenie hlavnych postav a necakane zvraty v ich osudoch zas z knihy robia skutocnu kriminalku. Vsetky prsty hore a uz sa tesim na dalsi roman z dielne Zdeny Frybovej.
Hodnotenie: ****

Jostein Gaarder: Sofiin svet (1995)


Ak ste si doteraz mysleli, ze viete kde je hore a kde je dole alebo ze viete presne, kde je ciara medzi snami, predstavami a skutocnostou, potom by ste si mali vziat do ruky tuto knihu. A k tomu by ste mali este mat chut prejst sa storociami a pripomenut si davnych i modernych filozofov a rozobrat ich pohlad na svet okolo nas. Pocitajte s tym, ze kniha bude ciastocne mystickym pribehom a ciastocne ucebnicou filozofie. Nie nejak na polovicu, ale oboje zaroven. Obcas sa mi zdalo, ze pre uplnost v niektorych pasazach kniha straca spad. Vtedy si ale pomyslite na spad vysokoskolskych skript o filozofii, prinajhorsom preskocte dve-tri strany a dalsich par hodin sa od textu nebudete vediet odtrhnut. Kniha bola hitom v mnohych europskych krajinach a hoci neznamy ucitel dejepisu pisal uz i pred tym, bol to az Sofiin svet, ktory ho vyniesol do klubu slavnych. Na zaver este musim prezradit, ze kniha je urcena mladezi, povedzme patnastrocnym. Skusme byt obcas ako male deti.
Hodnotenie:****
Co si myslia o knihe ini

Jude Deveraux:The knight in shinning armor (1990)


Musim sa priznat, ze tuto knihu som vlastne necital, len som obcas pozeral manzelke cez plece. Autorka je znama svojimi zenskymi romanmi, mam vsak dojem, ze tento je vydarenejsi ako ostatne, usudzujem tak podla toho, ze som vydrzal nakukat cez plece az do konca knihy, pripadne som si obcas sadol a dobehol co som zameskal. Bol to myslim jediny zensky roman, ktory som v zivote cital, ale nerad by som Vam hovoril viac, aby som niekomu nepokazil momenty prekvapenia. Ci tato kniha vysla v slovencine neviem. Pozrime sa, ale na to takto: "If you're gonna learn English by reading books, it'd better be something interesting".
Hodnotenie: ***
Zoznam dalsich 29 romanov od Jude Deveraux
Co si myslia o autorke a jej knihach ini