Malajzia I.
Martin Vystavil

Pozor, priputajte sa, pristavame ! Pred 11 hodinami sme (+este manzelia Weisovci - dalsi ucastnici Inetu) nasadli vo Viedni, cerstvo vyspani a vyumyvani do Boeingu 777, najnovsieho to stroja na dlhe vzdialenosti. Vieden - Kuala Lumpur urobi na jeden hop, co ma mrzelo, pretoze v Abu Dhabi maju vraj najlacnejsi Duty free na svete. Nuz nic, travil som let hranim sa z komunikatorom - ma ho kazdy pred sebou - LCD farebny display na ktorom bezi telka (11programov), pocitacove hry alebo informacny system o lete a krajine kam letime. Je tam este radio s 20 kanalmi - klasika, jazz, rock a co to - aha kanton pop, mandarin pop, japan pop a versiky z Koranu. Komunikator ukazuje pravidelne smer k Mekke a listky v menu su zarucene Hallal - teda koser ! Ale to by zrejme nikdy nepovedali. Dozvedam sa, ze v lietadle urcite nesedia Izraelci, Srbi alebo Ciernohorci - hadajte preco ...

Ale uz pristavame - klapky vysunute, runway bezi pod nami - chrrup! a zahucali motory - brzime a rolujeme k vysavacovej rure, ktora po nas chnapla. Sach Abdul Aziz airport ! A hned uder vlhkeho tepla medzi oci. Zrazu musime reagovat a uprostred davu cudzincov, (este furt si neuvedomujem, ze cudzinec som tu ja!) si treba najst dopravu do mesta. Well - mrk do "Lonely planet" aha a uz vieme, ze treba ist von dolava dozadu - ano - funguje to ! O chvilu sedime v buse a jeden slusny malajsky gentleman sa vyzveda odkialze sme. "Slovakia!" odpovedam bodro. "Aha ..." odveti neisto. "A je to dalej ako Uzbekistan ?" pokusa. Pozriem nanho - nevyzera na provokatera. "No, dalej .." upresnujem sklamane. Vravi mi, ze akurat ide do prace (9:00 rano), a tak chapem, ze je este ospaly. No nic, bus nas coskoro vyhadzuje uprostred zmete inych busov, kvikotu a buchotu, snedych tvari, zien zahalenych az po usi (ale aj nie), a cernovlasych gentlemanov. V Informaciach ktosi chrape na stole, hlava zaborena v laktoch (celkom ako na vojne, ked som sluzil ako pomocnik devetaka) ale jeho kolega je uz pri zmysloch. Skriabe si hlavu pri pohlade na mapu a potom vysuka - Najlepsie si zobrat taxik - tamto vonka su! OK - vonka, vonka je dnes cely svet a tak po piatich minutach sme nasli cerveny vehikel s hradym nazvom "Texi". Smer - Dynasty !

Maly odskok - ubytovanie v Dynasty si vybavite niekolkymi klikmi mysi - skuste http://www.asiatravel.com ! Potom si skuste takto zaistit izbu aj niekde na Slovensku. Ze to nejde ? Aha, to bude tym Uzbekistanom ... A tu zrazu, pri prvej ceste taxikom po 'kalnej rieke', co je preklad Kuala Lumpur, vam cosi zacne svitat. Co to maju znamenat tie obrovske staveniska, tie giganticke biznis komplexy, tie riavy aut na cestach ? Stop - pozerajte na nas - tu v Texi-ku sa vezu obyvatelia kulturnej a vyspelej Europy, resp. vycuc toho najlepsieho z nej - Slovaci ! Ako si to dovolujete si tu budovat a fungovat, ze az nam zraky prechadzaju ?? Nase male sebavedomie sa zacina otriasat. Vy tu mate byt zaostali a prosikavo pribiehat k nam zobroniac o koralky !!! Jedna cesta taxikom a takyto podraz vam tu hned pripravia.

Na potulkach svetom
Uvodna stranka