Malajzia II.
Martin Vystavil

Kde sme to prestali - aha Dynasty. Nuz hotel novy standardny, uterakov kopec ale obycajnych a hlavica je tiez iba jedna. Peter sa mu asi oblukom vyhne. Co bolo ale zaujimave boli moje kazdodenne zapasy s upratovackou. Aby som vam to priblizil - ubytuje sa muz v hoteli. Otvori kufor a porozhadzuje vsetky veci po stolickach saty, pod stol papiere, na policku fotak, pod stolicku spinave ponozky, na nocny stolik budik, knizku a casopisy, co smikol v lietadle. Teda oni ich tam davaju, aby bolo jasno ! Vyspi sa, ten muz - teda ja, ale aby to nebolo furt o mne - nazvime ho napr. Jozef, aj ked uz ma davno po birmovke. Rano Jozef vypadne za dobrodruzstvom a vecer sa vrati a caka ho nemile prekvapenie. Vsetko je inak. Saty su v satniku, ponozky vyrovnane na policke, papiere zrovnane na policke. OK, povie si Jozef - prehnala sa tu zrejme zenska. Chvilu to trva, a veci su skoro v povodnom stave. Plus pribudnu nove fotografie, zapisky z ciest, nove casopisy. Tie si vsak Jozef podeli do kopok, aby sa v nich lahsie orientoval. Teda fotky na postel vedla, (ale tie horsie pod stol), casaky pod stolicku a na policku, zapisky kde pride. Rano zase odide. A coho sa vecer docka iste tusite. Zensky zivel to vsetko zrovna do policky. Na dovazok vam o 8 vecer niekto zazvoni a dve nevinne tvare sa pytaju, ci je vsetko v poriadku. Obzriem si ich, ktora z nich to bola - well, neda sa odhadnut, a zasomrem, (teda ten Jozef, doprcic) - OK, OK - evrysing iz oukej ! A dufam, ze pochopili, ze som len zdvorily, teda ten Jozef. Dvadsat minut roboty a veci su uz v akom takom poriadku. Ale na druhy den znova ten sok. A tak dookola. Vravim vam, nechodte do sveta - vsade cihaju podrazy a zarputile upratovacky !

Ale k veci - hned na dalsi den sme vypadli do mesta. Rev preplnenych ciest, autiaky, zrucne ovladane, sa rutia na vas, aby v poslednej chvili zabrzdili, prepchate lacne minibas-y, zovsadial na vas cika voda z airconov, odor rozkladu vsetkeho organickeho utoci na vas nufak. Chvilu to trva a musite sa rozhodnut. Tu a teraz hned vedla zapachajuceho skladu s kuracimi nozkami. Otazka znie: "Chcem urobit ten krok do neznama a cosi spoznat, alebo nie a vratit sa domov spokojny s tym, ze som uz davno vedel ze to za nic nestoji, teda ta Azia ?" Ak poviete, nie nechcem - nic sa nedeje - hned vedla ju westernizovana draha stvrt, kde sa budete citit ako doma. Perfektne vymakeupovane slusnou anglictinou hovoriace hostesky, predavacky a hostesi a predavaci a ini ludia v sluzbach sa vam budu za vase dolariky tak venovat, ze ani nezbadate, ze tamto cosi je daky iny svet. Obchodiaky plne zapadneho tovaru - skoro ako vo Viedni ! A potom odletite domov a chystate si ten nedbanlivy postoj - Azia - tam som bol, co ti budem rozpravat ! Existuje vsak aj druha moznost - zavriet oci (nachvilu) a povedat si - stop a odteraz ziadne komentare. Naopak - otvor oci, usi a nufak aj ked sa Ti toci hlava. A nadychni sa - nevadi, ze hned nazaciatok je to skutocny smrad, co by aj domorodec obisiel - si tu a kostuj. well, nie je to samozrejme take ciernobiele - su obdobia ked ste in a zase ked chcete byt out. Alebo cosi medzi. kazdopadne zacnete zrazu vidiet ludi. A usmievat sa na nich, ked aha tamten zafulany pan po vas privetivo kyve ! a tamta skolacka ukaze v usmeve zuby. a tieto deturence vyvaluju okale - este nevideli taky biely ksicht tak blizko svojho bezpecneho obydlia. "mama, mama - je tam dake strasidlo!" utekaju domov. A vy zacnete mat pocit, ze si vas ktosi vsima, a nerobi to len preto, ze ste 'western devil', ktoreho treba pumpnut, lebo aj tak sa s nim neda bavit, nafukancom. Tak to je na dnesok - manzelka uz hadze vankuse aby som koncil ! Good night a sfukavam sviecku !

Na potulkach svetom
Uvodna stranka