Malajzia V.
Martin Vystavil

Uaaah!

Jaaaj, kde sme to skoncili - aha na bambusovej posteli v Shalini's. BTW viete ako som to nasiel - to si zajdete do Big Benu vedla Univerzitky na Michalskej a kupite su Lonely Planet o South-Eastern Asia. Nalistujete Malajziu, Penang, Batu Ferrenghi a citate iducky. " Z hlavnej cesty v mestecku odbocit doprava a na konci dolava. 20 metrov a ste pri Shalini's. Velmi ciste, krasna terasa rovno nad morom." Tak. Inak by ste to asi nikdy nenasli, ale Lonely planet vydava knihy ludi, ktori BOLI a VIDELI. A tiez nemali na Park Royal. Odporucam, aj ked sa vam moze stat, ze info uz je out of date, lebo zivot je uz raz taky.

Akokolvek, prisiel den, ked sme sa zberali zase spat do Kej eL, ako tu zvyknu skracovat. Na recepcii hotela nam zistili cas, ale potom sa recepcna zamyslela a vravi - nechceli by ste radsej lietadlom ? Nuz, chceli ale kolko to stoji." "109RM", cize iba trikrat drahsi ako vlak, ktory ide 7 hodin. Lietadlo 25 minut. Takze bus a este jeden bus, letisko otvorilo vratka a pri pultiku sa pytame, kedy ide najblizsie lietadlo do KL. "Asi za hodinu" - OK, 3 listky, satocky v bufete a o hodinku letime. Takto sa zije v zaostalej Azii !

KL nas privitalo svojim ruchom, klimatizovanou izbou a bazenom na streche. To posledne bolo predsa len ine ako more, ale naco sa furt stazovat... A na druhy den zacina konferencia. Rozmyslam co o tom napisat, okrem faktu ze SME-L malo svoj den v podobe prednasky pre cca 80 ludi. Inak uprostred nej mi vyschlo v hrdlo, co sposobilo dramaticku pauzu, ked som si presiel vypytat vodu. Inak konferencie su dost na jedno kopyto - spusta ludi sa hmyri, vecerny program je furt podobny - akesi odrody Ein Kessel Buntes. Raz darmo - zabavit 1200 ludi nie je sranda. A k tomu vazne debaty o problemoch Internetu. No nic, pokracujme zaujimavejsie dalej. Konferencia sa skoncila a ostali 2 dni do odchodu. Takze another look a jedem do Melakky. Odskok do historie - Melakka je slavne stare mesto, hlavne mesto kedysi hrdej Melacckej rise, suseda to Siamskeho kralovstva. Vystriedali sa tu vsetci kolonizatori - taky juhoazijsky Gibraltar. Iba tej skaly tu nieto, zato vsak romanticka atmosfera kolonialneho mesta. Radnica ma hrdy napis Stadthuis a uvidite tam snad jediny holandsky veterny mlyn v Azii. Aj som si ho chystal odfotit, ale potom si vravim - nie je to blbost nosit z Azie holansky mlyn ? A tak sme sa radsej odfotili pred Kentucky Fried Chicken. Nech mame nieco povodne na pamiatku. Melakka - palava hrozna a spustu obchodikov so starozitnostami, akvarelmi, umeleckymi predmetmi. Strasidelne masky domorodych kuzelnikov, vkusne svietniky z ludskych lebiek a tajomne cervy vo flaskach z liehom. Vraj pomahaju od vsetkeho, mozno aj na blbost ! Skoda, ze som zgrlosil - mohli sme to doma vyskusat ! Melakka - cestoval som tam na sedadle spolu s jednou zhovorcivou studentkou - Samantha sa volala ! Robila pre Americku poistovaciu spolocnost a rozrecnila sa vsetkom. Ale suvisle, musim podotknut ! Dozvedel som sa vela o ekonomike, ale aj ako rozpoznam kokosovu palmu od kaucukovnika, preco je premier taky oblubeny (ich) a co ma rada v KL. Bol som rad, lebo je to take autenticke pocuvat problemy cucoriedok v KL. :-)

Melakka - odporucam pozriet si muzeum - velmi pekne a naucne - jednotlive historicke udalosti su tam zobrazene aj 3D vo forme roznych panoramatickych vyjavov.

Nuz a pomaly koncim - dalo by sa este o restauracii, kde obsluhuju hluchonemi - teda vazne, ale musite na to prist, ze vas neignoruju, o veceri v Indickej restauracii a celom teatre chutovych zazitkov - teda poviem vam, dobra indicka kuchyna je vazna sila - zatial asi to najlepsie co som skusil - aj pali aj je to sladke, horke, vonave - jedna basen ! (A aj drahe, aspon tam kde sme boli - ale nie zas tolko - skuste to v Sogo na 6 poschodi na tusim Jalan Sultan. 25RM na jedneho, co je asi 300Sk) A potom este ako sme sa chceli dostat hore na najvyssiu budovu sveta Petronas twin tower (vyse 500m) ale delali si z nas tam sprtouchlata - nie je to este dokoncene ! :-)

Ale prislo aj rano R a s nim cesta na letisko a priamy spoj KL - Manila - Taipei - Hong Kong ! Ale o tom az nabuduce - vycistit zubky a hajde do postele !

PS - pobehal som KL pre tabak pre JF - ale o samobalkach ani nepoculi ! :-(

Na potulkach svetom
Uvodna stranka