Filipove oblubene maily

Dialkovy reporter
L.Vopravil

Kazdy sa sice presvedcit nemohol, lebo - nastastie - existuju aj ine formy travenia soboty. Napriklad zvysovanie si kvalifikacie na podpredsedu parlamentu pri kelni - ak ma niekto problemy so stierkami, nech sa prihlasi, naucim spolahlivo, ovladam. Ale inak je to tak. O popoludnajsich vstupoch som sa dozvedel od clenov HZDS, ktori sa mierne pohorsovali (!!!), vecerny som mal moznost vychutnat si sam - teda v trojici. Nic ine, co by ma zaujimalo totiz nikde nedavali, vsetko som uz videl a pribrzdene sutazne programy beziace na Markize nikdy nepozeram, ani nepocuvam v radiu. Takze zvitazil Mufti.

Hlavnu napln programu stb1 po 22. hodine priniesol 7. zjazd KSS. Zavanul na mna opat chladny duch davno zabudnuteho obdobia normalizacie, so znamymi tvarami. Sudruhovia v nedelnych oblekoch s kravatami na drotik, disciplinovane podriemavajuci clenovia politbyra v pozadi recnika zadrziavajuci mocenie (lebo sa nepatri pocas Jeho prejavu odchadzat stat), slavnostny recnicky stolik a - On. Siahodlho referujuci o vysledkoch budovania socializmu, nasich svetovych prvenstvach, uspesnych sportovcoch, pocte ziskanych medaili v jednotlivych sportoch, uspesnom skolstve, vede a vyskume. Teda - kedysi som to nepocuval, nepozeral, tentoraz som ale neodolal a vychutnal som si to.

Bol som blazeny, ked zaradil nasu zdravotnicku starostlivost medzi spickove, a najma potom ako som sa dozvedel, ze u nas bola vykonana transplantacia srdca (nespomenul sice, ze takmer 30 rokov potom, ako ju vykonali kdesi v Afrike, ale nevadi). Vrcholom mojej blazenosti bolo poznanie, ze uvedenu uspesnu transplantaciu vykonal - pocuvajte dobre - CLEN HZDS!!! Vivaaaat, vivaaaat!, vivaaaat! O, ake to pre nas stastie! O, aka to pre nas blazenost! O, o, o, chytam sa za srco a tecu mi slzy dojatia! Samym stastim sa mi nedostava slov (dochazeji mi slova - spisovne do slovenciny neprelozitelne). O, aka to pre mna istota, ze moju buducu nadchu mi vylieci tiez nejaky clen HZDS ako veduci spickoveho timu svetovej urovne, moje vetry bude vypustat nejaky predseda alebo aspon tajomnik! Uz som spokojny a stastny! Rastol som od hrdosti, priam som sa vznasal.

Skutocnost vsak bola omnoho prozaickejsia... Sledovali sme to traja, a po tychto jeho slovach sme to uz nevydrzali a naraz sme priam padli na stol. Smiali sme sa ako blazni (takze sme hned boli styria rovnako postihnuti...), tiekli nam slzy a nevedeli sme prestat. Susedia si snad mysleli, ze pijeme a bijeme sa. Skutocne ani frtan! A 17-rocné zásoby v bare - dary-uplatky este z autoskoly - opat prezili, len kavovar mal pohotovost. Opojne posobil len samotny prejav. Smiali sme sa na nom, potom sami na sebe a vrcholom bol pohlad na nasich dvoch psov s jazykmi visiacimi z papule nabok a s papulami otvorenymi od smiechu. Po chvili sa jeden pravratil na chrbat a kyval labami vo vzduchu - to sa uz nedalo vydrzat! Meciar na hrad - Pisko do vyroby!

A neustale nove a nove vtipy! O vysokej zivotnej urovni, o zaradeni sa medzi popredne staty sveta do roku 2003 (?), neviem presne, tazko sa to pomedzi salvy smiechu sledovalo. O nasich vysokych platoch, ktore sa neustale zvysuju. Pomedzi to cudzie slova, ktore niekedy opravoval. A pes na chrbte s labami v lufte. O zanedbani medialnej prace, a ako s tym treba nieco robit (Boh s nami!). O... o.... o.... vsetkom a nicom dokopy... ale len pozitivne - okrem opozicie a tych hnusnych, zlych Cehunoch, ktorym sme to aj tak ukazali, ako sa buduje naozajstny socializmus! Druhy pes po chvili pri pohlade na nas naznacil pokus o zavyjanie. Zaujal "vlci postoj", zdvihol cumak dohora a zacal vydavat znamy zvuk z pootvorenej papule. Museli sme ho tisit a vysvetlovat mu, ze to nic, to len jeden pan hovori vtipy a traja ich pocuvaju, my sme sa nezblaznili ani ziadna smrt neobchadza po okoli. Neveril...

Koloryt dokresleny sudruhmi v plene, vazne si zapisujucimi poznamky alebo sa tak len pri kresleni stvorcekov a kvietkov tvariacich, predsednicky stol, mikrofony a - nevyhnutny napis. Cervene sukno vystriedalo modre, Lenina nad hlavami zatial vynechali, momentalne je opat v exile. Chybou rezie Udalosti a prenosu sa nedal precitat napis v pozadi. Nejasne sa tam vynimalo akesi heslo a skratka hzds, to som vsak skor tusil ako videl. Zodpovedny uz asi pije kalnu vodu z esusu v gulagu. A dostojnu, driemajucu, dusnu atmosferu bolo citit aj cez obrazovku. Priam vyzarovala z priestoru, bola jej plna miestost.

Teda - klobuk dole! Ucen Pisko ma materialu na studium na pol roka, dnes exceloval Majster! Babrak Pisko spolu s Janom Kelnom su len slabym odvarom noveho humoristickeho programu stb1 s pracovnym nazvom "Utajene programy". Definitivny zatial nie je schvaleny komisiou pre posudzovanie cinnosti komisie pre schvalovanie titulkov, nadriadenej podkomisii navrhujucej nazvy programov. Naviac - zaradovane sokujuco neohlasene do hlavnej vysielacej struktury verejno-pravnej televizie ako hlavny sobotny vecerny program. Kim-ir-sen a Castro blednu zavistou, Pol-Pot to radsej vzdal dopredu a nechal sa preventivne trafit slakom tesne pred Velkou Udalostou, jeho kolorovany portret v nadzivotnej velkosti este nestacili dopravit ako docasnu nahradu za sudruha VIL.

Uz sa tesim na dalsie pokracovanie noveho serialu programov stb1, vysielaneho z Kongresu Demokratickej strany a z Langosovho hodinoveho prejavu na buducu, alebo niektoru dalsiu sobotu vecer! Naviac, mam blazeny pocit tv koncesionara, ze nemuseli platit autorske prava a opat som usetril. Alebo zeby museli a prispeli z mojich penazi do pokladne hzds za televizne prenosove prava na sposob sportovych alebo humoristickych prenosov? U nas je mozne vsetko - na Slovensku je to mozno tak!

Lubo - dialkovy reporter

Pôvodne zaslane do sme-l@savba.sk Publikovane bez uprav.