Jaro Filip - Moje oblubene maily

Juraj Barta
Miting 5.2.

Mili priatelia,

Druhykrat som sa zucastnil na mitingu HZDS a druhykrat tam nebol Meciar. Meciar. Ale stalo to za to.
Na uvod taka kuriozitka - vchadzalo sa troma vchodmi, pred jednym rada 200 seba. Nepochopil som, preco sa ludia trepali akurat do toho najobsadenejsieho. POtom detektor, obsah vreciek. Musel som rozopnut bundu ('Co ja mozem vediet co mate pod zipsom'). Dalsia tlacenica - rozdavali Extra.
Sli sme medzi studentov, ktori sa zhromazduju na jednom mieste. Tentokrat gymnazisti z Metodky, GJH a inych skol zorganizovali akciu Overloaf, tj bolo ich tam dost. Uz pri prichode jedna babka na mna vyskocila: 'Co ste dosli, provokuvat?', a pritom som este nic nepovedal, neurobil. Asi nemam ten spravny vek.
Po ludovkach nastalo sklamanie - za stol si sadli len Kozlik s Keltosovou. Zelenay to vysvetlil nejakou chorobou ci co. Slova sa ujal Kozlik, kecal ako zvycajne. Hovoril meno kandidata na prezidenta, prepocul som. Jeho vystupenie na uplne najnezazivnejsich miestach gymnazisti prerusovali potleskom a vykrikmi. Bolo naozaj zaujimave sledovat, ako roztlieskali celu halu. Pritom naozaj, ani z hzdsackeho pohladu nebolo comu.
Kozlikovo vystpenie prerusil Zelenay a povedal: Nenechajte sa vyprovokovat, ti mladi su tu organizovani zvonku, ze nasiel plagat, ktory bol vyveseny na skolach. Znel - zucastnite sa na akcii Overloaf na Pasienkoch, alebo nejako podobne. V hale to vrelo, niektori zacali vyhrazat pastami smerom k miestu, kde sme sedeli, jeden obzvlast agresivny ujo mlatil najblizsieho studenta do kolena.
To vsak nebolo vsetko. Zelenay trasucim sa hlasom povedal: Plagat ma aj druhu stranu, kde sa pise: Zoberme veci do svojich ruk. Smrt Meciarovi! Dobry Meciar je mrtvy Meciar!!!!!!!
Samozrejme, to si vymyslel. Ako mozemat plagat druhu stranu? Lenze, v dave nikto nerozmysla. Ludia vstavali, otacali sa na nas, hadzali zhuzvane papiere, chceli sa bit...hroza...To treba zazit. Fanatizmus, nenavist, slepa oddanost...este mi je z toho zle.
Potom niekto vyvesil transparent HZDS Horny Vyplach. Tym vymetom nedoslo, ze si z nich usieraju, az po hodine...

Co ma naplna optimizmom, su mladi ludia. Keltosova tvrdila, ze sme telce, hulvati a cojaviem co este. Vraj nam dali studentske pozicky, zadarmo skoly, a chcela by od nas pocut nejaky argument. Vtedy sa niekolki postavili a pvedali, ze oni radi argumenty povedia. Samozrejme, nenechala ich dohovorit. Ludia vedla na nas kricali - ale vam dala!
Aby som to skratil - prisli este Hudec a Huska, nepovedali nic moc. Cely cas natacali na kamery hladisko. Zamavali sme im do kamery, nech maju na siske radost. Odchod - kazdy si chcel do nas buchnut - trhali nas za vetrovky, sacali, podkladaly nohy...lebo sme chceli zavazdit Meciara. Vykrikovali, jak studujeme za ich mozole, nadavali nam a tak. JEdneho gymnazistu zobrali olicajti za vytrznsti!!!
Este raz, bolo to hrozne...

Juro.