Letecke novinky
Jordan Kovacev

Hovori sa ze od politiky obcas aj kone zduva :)) Takze v zaujme zdravia je dobre obcas aj zmenit subjekt ...

Neviem ci ste mali casu sa venovat aj inym veciam (mimo politiky) co sa deje vo svete. Chcel by som sa zmienit o jednej veci ktora sa zrejme neskor dotkne aj vas.

Pociatocne priciny z vysetrovania priciny stroskotania Swiss Air sa pomaly dostavaju na verejnost.
Vypada to tak ze na pricine boli stare kable (specificky ich izolacia). Ako dalsieho vinika zistili tepelnu izolaciu v lietadle ktora chrani proti ucinkam mrazu v tych vyskach. Vypada to tak, ze kombinacia tejto izolacie a prehriate a obnazene kable boli pricinou poziaru a tym ak celkovej straty elektrickeho prudu v lietadle. To vsetko napriek trom generatorom (zakladny + dva rezervne) pohananych propelermi. Je zrejme, ze poslednych 6 minut lietadlo stratilo kompletne elektricky prud ktory je velmi potrebny na ovladanie posilovacov hydrauliky cim sa stalo lietadlo stalo absolutne nekontrolovatelne a zemska pritazlivost zvitazila (napikvali si to z asi 8 km vysky).

Nuz a tak americka FAA chysta sa vydat nove predpisy vyzadujuce kontrolu kablov, taktiez urci dlzku ich zivotnosti, rocnu kontrolu a po case kompletnu vymenu. Navyse sa tiez chystaju vydat nariadenie podla ktoreho bude nutne vymenit tepelnu izolaciu v existujucich lietadlach. Takze, vysledny ucet tychto zmien bude sa pohybovat v miliardach. Je preto zrejme ze letenky budu umerne tymto nunym zmenam ... Cize casy lacnych leteniek sa pomaly ale isto skoncia velmi skoro (snad uz aj po novom roku).

Nuz a ked som uz pri lietadlach. Viete ze Americania pracuju na novom a radikalnom sposobe ako sa vyhnut leteckym nestastiam ?

Ano, zhodli sa na zaujimavej myslienke a momentalne zacinaju seriu skusok.

Podla noveho navrhu, lietadlo bude budovane normalne. Rozdiel vsak bude v tom ze nos lietadla spolu s kabinou pre cestujucich budu vybudovane zvlast ako samostatna jednotka. Tato bude pripojena k trupu lietadla vybusnymi nitami.

Pilot v pripade nebezpecia bude moct odpalit kabinu od zvysku lietadla a vypustit padaky ktore dovtedy budu schovane na vrchu kabiny s cestujucimi.

Pokial cele lietadlo vcetne batozinoveho priestoru spadne na zem, kabina spolu s cestujucimi a pilotmi sa bude pomaly znasat na zem. Toto riesenie je velmi podobne pociatocnym letom kozmonautov v minulosti ktorych kapsula tiez pristavala za pomoci padakov...

Snad vas to zaujme

Pan Brat reporting