Nevyresena zahada ohledne pusobeni Jary da Cimrmana v Irsku

Chtel bych zde predlozit vazenym kolegum dalsi nevyresenou zahadu ohledne pusobeni Jary da Cimrmana v Irsku. Presne tedy v Dublinu, tehdy znamym pod jmenem Baile-atha-chr-chr-Cliath. Jara ztravil nekolik mesicu resenim tzv. "Irske zahady".

Podstatou Irske zahady je vedecke vysvetleni, proc prirodni blondyny nejsou blond i na prirozeni (kdyz jsou teda jo tak moc prirodni).

Jak znamo, tak prirodni blondyny jsou na prirozeni bud zcela "tmavovlase" nebo zrzave - ale nikdy ne blond jak by mely byt.

Jara da Cimrman se zaobiral jen dvema eventualitami:

1) Nedostatkem slunce - blond vlasy jsou dle teto teorie svetle nasledkem vyblednuti od slunce - kde ochlupeni pokryte pradlem, ci spodni casti plavek nema ke slunecnim paprskum dostatecny pristup.

Tuhle teorii JDC jiz drive overoval zalozenim nudistickeho krouzku Adamita u rybniku Amerika u Frantiskovych Lazni, prislusna WWW je k videni na http://www.swallowssunisland.com/ ... a pouhym okem, bez pouziti mikroskopu, ci jine techniky, bylo jasne, ze i slunci vystavene nudistky-blondyny, nejsou v kritickych mistech blond. To bylo prosim velke zklamani.

2) Vlhkosti - za predpokladu, ze vlhkost zpusobuje rezaveni. Ovsem rezaveni je zpusobeno okyslicovanim molekul zeleza, ktere ten ktery material obsahuje a ne vlhkosti. Jakym zpusobem byl zajisten privod kysliku, ci vzduchu vseobecne na zkoumane ochlupeni? Cimrman byl presvedcen, ze to bylo klasickym zpusobem, znamym tem co rozdelavani ohen jiz v praveku - a to zespulenim ust do O a foukanim.

Idealni podminky pro vyzkum vlivu vlhkosti na barvu prirozeni poskutuje ostrov Irsko. Jak znamo Irsko je velice vhlka zeme, kde obyvatelstvo je temer bez vyjimky zrzave.

Vztah mezi zrzavosti ochlupeni prirozeni a zrzavosti irskych hlav je rovnez snadno odhalitelny - a Mistr to odhalil verejne v jednom irskem pubu prohlasenim, ze Ircane vlastne nosi na hlavach vlasy z prirozeni, coz s prihlednutim ke skutecnosti, kolik vylozenych picovin uz vyslo z irskych hlav, neni zas tak prekvapujici. Ano, Ircane nosi "pubic hair" na hlavach! A najednou bylo uplne jasne, proc Irove jsou nejen zrzavi, ale jeste i kudrnati!!! Cimrman nazorne osvetlil zpusob prisunu kysliku do zadane oblasti, nevyskytuje-li se na hlave - platne jen pro oblasti mimo Irsko.

Pritomni O'Brienove se citili touto Cimrmanovou teorii urazeni, a Cimrman byl nekolikrat uhozen pivnim pullitrem, mistne znamym jako MUG - Cimrman byl tedy prvni kdo byl MUGGED - a nikoliv v New Yorku, ale v Dublinu.

Nikterak neodrazen, Cimrman povstal z podlahy, a rychle korigoval svou teorii doplnenim o vysvetlenim proc vetsina irskych jmen ma pred jmenem ono O - jako O'Brien, O'Donnell, O'Henry a tak - presna citace neni znama, ale melo to co do cineni s analnimi otvory.

Pote dostal Cimrman MUGem jeste jednou a by z hospody vyhozen na ulici, kde ho dale pronasledovali mladi, nadejni a dosud neopiti Ircane... Jara byl zretelne lepsi bezec a byl na tom znacne lepe s dechem, protoze jeste z dalky se se na strechami dublinskymi nesl Jaruv posmesny pokrik: "Kurvy zrzavy, kurvy zrzavy, kurvy zrzavy!"

Ano, pratele - proto je dosud tato zahada nedoresena!

Rosta