Story o hlupacikovi
Martin Vystavil

Dnes som mal zas jeden z tych zazitkov, ktore ma fascinuju a zaroven stvu. Iducky po ulici som uvidel plagatik jednej kompanie, ktora slubuje anglicky naucit, ba veraze aj k TOEFL skuskam pripravit. Rozmyslam ci uviest meno firmy - jazykovka v Istropolise, ale radsej este pomlcim, lebo takych firiem moze byt viac. Koniec koncov ved ide o princip, no nie ?

Nuz zastavil som sa v Istropolise a vyhladal kanclik. Podrmacal som klukou naco vyslo mlade dievca a poradilo mi, aby som vyplnil listocek, ze po tom sa bude so mnou bavit. Priznam sa dopredu, ze az na ceste domov mi zacalo dochadzat aky som bol chmulo. Akokolvek, pokracujeme. Na listocku boli kolonky meno, adresa, povolania, telefom a na druhu stranku som mal napisat cosi o sebe. S tupostou sebe vlastnou som to vyplnil a pokorne cakal na odovzdanie. Ze odo mna ktosi taha moje sukromne informacie, pricom mi o sebe nepovedal ani makke f mi nedoslo. Ono taky vypadok rozumu mavam v poslednej dobe castejsie. No nic - vysla ina baba a podala mi zo desat papierov na samostudium, Ze az ked si ich precitam sa so mnou budu bavit. Stale som bol na chodbe. Znova pokorne, ale o to preciznejsie som si prestudoval materialy, z ktorych som sa dozvedel, ze zucastnit sa kurzu je vysada, ale ak sa uz stanem mozem aj ja tazit. Napriklad ak ziskam dalsich mam zlavu apod. No nic - nastudoval som si info a konecne som sa dostal dnu. Musim podotknut, ze dnu mi dovolili sa zlozit. Nech im je vecna slava. Prihovorili sa ku mne dve - jedna blondynka a druha cernovlaska, obe v modrych rovnosatach. Blondynka mi povedala cosi o historii firmy a vselijakych moznostiach studia. Na moju otazku s akymi studijnymi materialmi sa pracuje mi cernovlaska povedela, ze nech ma to netrapi, ze budem len potrebovat zosit a tam si vsetko budem pisat a z neho sa aj ucit. Ale navela ak chcem mozem si kupit Streamline english, co je medzi nami uz znacne vybehovy kurz a tusim letel este pred revoluciou. Cernovlaska ku mne hovorila anglicky a za kazdou vetou stroho dodala - Do you understand ? Zacal som zapasit z nutkanim odpovedat rovnako stroho - Yess, Sir ! Ale to su len take moje interne problemy. Konecne sme sa dostali k cenam za minimalny 48 hodinovy kurz, ktory vychadza pri zahranicnom lektorovi od cca 150Sk za hodinu a viac. Zaujimave bolo, ze rozlisuju dve urovne kvality - taku slabsiu, vazne nevymyslam si, a potom tu pravu :), ktora je samozrejme drahsia. To je skupinka 5-6 ludi. Ale ak chete byt v skupinke 3-4 ludia uz sa to taha do 200Sk za hodinu. No potom ma poslali za dvere, akoze sa poradia. Chmulo pokorne vysiel a cakal cca 5 minut, naco sa objavil mlady amik a pozvala ma interview, ktore malo zhodnotit uroven mojej inglis. Priznam sa ze toto na nastvalo najviac. Ta habadura s cakanim mala totiz vytvorit zdanie, ze sa cosi seriozne dnuka deje (hoci som pocul naznaky chichotu nedochadzalo mi). Ono zdanie je to prave slovo, ktore sa zrejme nesie v pozadi celeho biznisu. No nic, siel som a amik mi vysvetloval, ze tie gauciky v Istrpolise su vlastne triedami, kde sa po skupinkach vyucuje. Chapem, ze chceli usetrit za najomne ale nazyvat obstarozne pohovky vo vydychanom Istropolise relexacnym uvolnenym prostredim v prospektoch sa mi zda pomerne eufemisticke. No nic, pytal sa ma na zopar banalit, pricom si poznacil jedine nazov mojho rodneho mesta. O.K. - zakaznik ma zrejme mat pocit, ze sa mu venuju osobne. Tie marketingove techniky, to funguje hadam uz len vo vychodnej Europe. Na co mu zazvonil mobil a rozpravke, teda interview bol koniec. Na rozlucke mi spomenul, ze mi vysledok interview zavolaju domov, ale ze je to slubne. Siel som si po veci, a kdesi v hlave sa zacalo rodit tusenie, KONECNE TY CHMULO, ze sa ktosi dobre bavi. Na gaucikoch som stretaval vela mladych, vraj su plagatiky polepene po intrakoch. Mimochodom byt clenom americkeho klubu je zaujimave, nie ? Su tam vraj aj party, tombola na video projekciach atd. Takze teraz uz len cakam na telefon :))) Vyberu ma alebo nie, aby som mal tu cest zaplatit dopredu cca 7-10 tisic za posedavanie z notesikom vo vyfajcenom Istrpolise ?

Co tym chcem povedat - nie je nic zle na tom, ze si niekto zalozi sukromnu jazykovku, ze ma napady atd. Ale je trestuhodne tahat z ludi velke peniaze a robit z nich pritom volov. Tym detom to zrejme platia rodicia. Mimochodom, ked som sa konecne zmienil o TOEFL tak sa mi dostalo, ze to si vybavim individualne s ucitelom. V praxi je to zrejme tak, ze si tam k ludom ktosi sadne a nezavazne pokeca. Interview je totiz gros metody, a gramatiku sa dozviem mimochodom, Co inak nemusi byt zle ak to funguje, ale priznam sa, ze uz tomu vobec neverim ! ;)

Ak ste to docitali az sem tak gratulujem, a zaroven ocenim ak my date kontakt na kohosi, kto nema ziakov za blbov !

Best regards,

Martin