Odpoved na: Prehrada Bystricka
Edo Velecky

Ross Hedvicek wrote:

> A pak mne to napadlo - Ceska republika je jako ten prostor k nicemu
> pred hrazi prehrady Bystricky - sam o sobe je to neuzitecna a nedulezita
> plocha zeme, dobra akorat tak k venceni psu, ale v sirsich souvislostech
> to snad dava smysl. A mozna by taky, po vzoru prehrady Bystricky,
> nebylo spatne ten kus zeme na nic proste srovnat buldozerama, zasit travu
> a zasadit par stromku... vypadalo by to pekne ne?
> Jako na Bystricce pod hrazi...

Ano, mas pravdu, je to velmi pekne. Rosta pise naozaj skvele.

Len pointy sa casto opakuju, su predvidatelne. Ale budem uprimny, mam s tymito pointami aj problemy :-)...
Ty nie ? Necitas v nich napriklad smutok ? Trebars smutok nad tym, ze musel odist ? Co je dost paradoxne z neraz prezentovanym nazorom. Ale mozem sa mylit...

Mimochodom, nepoznam bystricku priehradu, ale videl som Hoover Dam a nemenil by som:-). A tak jedno story k Hoover Dam. Sli sme z Grand Canyonu do Las Vegas, ako spravni Slovaci sme o nejakom Hoover Dame v podstate netusili - az na mieste sme si spomenuli, ze sme o nej uz cosi citali, nejaky popularny film videli... no hanba. Ako keby nestacilo, viezli sme sa akosi bezstarostne, krajina je divoka, malo obyvana, akosi v cloveku uspava ostrazitost, radio tisko hralo country - to bolo v Arizone :-), zeny na zadnom sedadle nabijali akumulator - ako keby tusili, co ich v Las Vegas bude cakat a rucicka ukazujuca stav benzinovej nadrze zatial kradmo klesala k nule.
O nejakej pumpe nebolo mile ani chyru - konecne, aspon toto sme vedeli vopred. A tak sme dosli k Hoower Dam. Najprv sme zastali na jednej vyhliadke povyssie, potom sme sli dole k priehradnemu muru. Auto som postavil rovno na zakaz vjazdu, vedla policajta, co tam aj tak nadalej kludne sedel v nejakom elektromobile a o comsi kecal s jednou rodinkou. Zenusky uz boli prebrate - uplne prebrate, iste viete, ze zeny potencialny pruser vie maximalne vybudit a tak sli vybavovat... A vybavili texasku patrolu.

Rodinka totiz bola z Texasu, boli dvomi autami, deturence pre ne odskocili na regulerne parkovisko a za par minut nas odprevadzali k najblizsej pumpe - jedno auto pred nami, druhe za nami :-).. Dosli sme, samozrejme... Takze tak. A Hoower Dam ? Nadhera, hoci este krajsie by bolo asi 'trochu' sa povozit aj po jazere. A nedavno som videl videl film, ako ho stavali. Klobuk dole. Ziadny mur na na jedno popoludnie...

Edo