Aký je to pocit, získať Oscara ?

Joddie Foster (Najlepšia herečka, Znásilnenie,1989 a Mlčanie jahniat,1992)
“Občas, keď šoférujem na diaľnici, ma zachváti smiech. Proste sa mi zdá neuveriteľné, že sa toto všetko naozaj stalo. A čo ak nabudúce zlyhám? Čo potom ľudia povedia?”

Michael Douglas (Najlepší herec Wall Street 1988)
“Iste Oscar je veľme príjemná skúsenosť, ale ja ešte nie som vo veku, kedy sa nechám unášať reminiscenciami. Máte pocit, ako keby ste niečo zavŕšili. A čo ďalej?”

Wendy Hiller (Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe, Oddelené stoly, 1959)
“Dúfam, že táto cena znamená peniaze. Ťažké peniaze. Pocta ma nezaujíma.”

Jeremy Irons (Najlepší herec Zákruty šťastia, 1991)
“Oscar je veľmi dobrá vec pre sebadôveru v práci. Nedotýka sa mojej túžby riskovať a nebráni mi, aby som sa znovu pozviechal.”

Whoopi Goldberg (Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe, Duch, 1991)
“Je Pravdou, že som svoju oscarovú ďakovnú reč trénovala už v detstve. Ale keď sa to naozaj stalo, jednoducho to zo mňa všetko vyprchalo. Nemohla som si spomenúť ani na jedno slovíčko. bola som taká ohromená, že som dokázala zo seba dostať len ťažký výdych 'Ďakujem!' Pozrela som sa dokola, videla pred sebou sedieť takých skvelých ľudí ako Gregory Peck a Sophia Loren. A vtedy som sa im chcela všetkým poďakovať za všetky tie ich filmy, ktoré som videla - a že mi dovolili prísť a hrať.”

George C. Scott (Najlepší herec, Patton, 1970 - prvý herec, ktorý odmietol prijať Oscara)
“Celá táto záležitosť je len obyčajná paráda. Nechcem z nej ani kúsok.”

Jessica Lange (Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe, Tootsie, 1983)
“Takmer som odmietla v Tootsie hrať, lebo po Frances som si nedokázala predstaviť, že ešte v sebe ešte nazbieram nejakú energiu. Bolo to vyčerpávajúce. Ale tri týždne po skončení Frances som začala natáčať Tootsie. Bol to jeden z tých prípadov, keď ste len námedzná herečka. A popri tom som získala Oscara, nie je to podivuhodné. Nikdy dopredu neviete, čo vás naozaj čaká!”

Niektoré pamätné ďakovné prejavy.

Dustin Hoffman (Najlepší herec, Kramerová versus Kramer, 1980)
“Chcel by som sa poďakovať svojim rodičom za to, že nepraktizovali plánované rodičovstvo.”

Ruth Gordonová (Najlepšia herečka vo vedľajšej úlohe, Rosemarino dieťa, 1969, vo veku 72 rokov)
“Ani vám nedokážem povedať, akú vzpruhu táto vec pre mňa znamená.”

Paul Williams (spoločný držiteľ Oscara za najlepšiu pôvodnú pieseň Evergreen spolu s Barbrou Streisand)
“Pôvodne som sa chcel poďakovať všetkým drobným ľuďom, keď som si zrazu uvedomil, že ja sám som drobný človek.”

John Wayne (Najlepší herec, Pravá statočnosť, 1970 v ktorom hral jednookého šerifa)
“Keby som to bol vedel, dal by som si pásku cez oko o tridsaťpäť rokov skôr.”

Louise Fletcher (Najlepšia herečka, Prelet nad kukučím hniezdom, 1976)
“Zdá sa, že ma všetci tak veľmi nenávidíte (ako bezcitnú Veľkú Sestru), že mi za to dávate túto cenu. Môžem vám povedať len jediné, milujem vás za túto nenávisť.”

Irving Berlin (Najlepšia pôvodná pieseň “White Christmas”, prezentátor Oscara, ktorý keď otvoril obálku zistil, že víťazom je on sám)
“Som rád, že môžem odovzdávať túto cenu. Poznám toho chlapíka už dlhé roky.”

Donald Ogden Stewart (Najlepší scenár, Filadelfský príbeh)
“Dnes večer sa tu povedalo toľko milých slov, a preto mi je potešením povedať, že som úplne zodpovedný za úspech Filadelfského príbehu. Nikto mi ani len prstom nepomohol.”

Čakanie a čakanie a čakanie na Oscara

Potom, čo Don Ameche získal v roku 1985 Oscara za Zámotok, povedal: Začínať vo filme ako 28 ročný a získať Oscara ako 78 ročný, to je kúzelné.”

Mnoho hollywoodskych hviezd muselo vydržať roky v súboji o Oscara. Geraldina Page strávila 32 rokov a celkove 8 nominácií, kým ho získala za film Cesta do Bountifulu. Paul Newman nakoniec prelomil svoje 28 ročné oscarové suchoty (bol šesťkrát nominovaný) v roku 1986 cenou za najlepší herecký výkon vo filme Farba peňazí ... Jack Lemmon sa potil 18 rokov (tiež so šiestimi nomináciami) medzi prvým Oscarom najlepšieho herca vo vedľajšej úlohe v roku 1955 vo filme Mister Roberts a druhým z roku 1973 za film Zachráňte tigra. Marlon Brando bol nominovaný štyrikrát za sebou než získal v roku 1954 Oscara za film V prístave.
(Získal síce Oscara aj o 18 rokov neskôr za film Kmotor, ale odmietol ho prijať.)

Oscar sa stal nedosažiteľným pre niektoré veľké hviezdy Hollywoodu, ktoré napriek nesmiernej popularite a názoru kritiky, prinajmenšom získali osobitného Oscara, ale nikdy nie za najlepší herecký výkon roku. medzi nimi spomeňme aspoň zopár Cary Grant , Greta Garbo , Marlene Dietrich , Charlie Chaplin , Orson Welles , Montgomery Clift , Peter O'Toole (doteraz nominovaný šesťkrát), Richard Burton (ktorý bol nominovaný tiež šesťkrát).