Základné údaje o soche

Oscar Výška: 13,5 palca

Hmotnosť: 8,5 libry

Zloženie: Zliatina cínu, medi, niklu a striebra, pokrytá troma vrstvami tajnými kovmi, na ktorej je elektrolýzou potiahnutá tenká vrstva 7,5% zlata a jemný epoxidový lak.

Výrobná cena: Približne 300 $ za jeden kus

Tvorca: Umelecký riaditeľ Metro-Goldwyn-Meyers Cedric Gibbson, ktorý ho načrtol počas zasadania Akademie filmového umenia a vedy.

Prezývka: Všeobecne panuje súhlas, že pochádza od Margaret Herrickovej, vtedy knihovníčke neskôr výkonnej riaditeľky Akadémie, ktorá keď videla sochu po prvý raz, skríkla:“Veď to vyzerá ako môj strýko Oscar!” A toto meno mu už zostalo.

Postupnosť: Každý rok preváža asi stovku sošiek ozbrojený transport a na ceremóniu sa privážajú v limuzíne. Na druhý deň po odovzdávaní špeciálne určený člen Akadémie skontroluje každého jedného Oscara, či sú menovky pevne pripevnené a nedajú sa odstrániť.

Údržba: Víťazi sú varovaní, aby Oscarov nečistili čistiacimi prostriedkami. Ak ich nestačí len oprášiť, potom sa doporučuje jemné utieranie mokrou handričkou. Oscar sa dá opraviť. Frank Sinatra, Gregory Peck, Humphrey Bogart a Tatum O'Neil , mali Oscara v oprave. Patty Duke (najlepší herec vo vedľajšej úlohe za film Zázrační robotníci) trpel všeobecne známymi záchvatmi maniackej depresie a počas jedneho búrlivého záchvatu dorezal sošku Oscara tak, že ho bolo treba úplne vymeniť.

Miesto odpočinku: Knižnice, kabinety trofejí, výklenky krbov, spálne, kúpelne .... a niekoľko záchodov.