Vodca ci Osobnost?

Denne sa zasypavame mailami o tom, kto by mal byt vodcom opozicie, kokceme tu cosi o tom ze treba najst pandant k Meciarovi a jeho charizme. Neviem v com je tkvie podstata Meciarovej charizmy, ale nadobudam dojem, ze rovnako charizmaticky by mohol byt aj telegrafny stlp, ktory ukazes priemernemu Slovakovi a povies magicke slova: Toto je tvoj vodca!
A priemerny Slovak potrebuje Vodcu, potrebuje niekoho za koho sa moze skryt, hodit na neho svoje problemy a ich riesenia. Nevadi ze ich Vodca nevyriesi, staci ked slubi ich vyriesenie. Povedzme si vsak este krutejsiu pravdu o priemernom Slovakovi:
Slovak od Vodcu ani riesenie svojich problemov necaka......preto ho Vodca ani nemoze nikdy sklamat.Slovak totiz velmi dobre vie, koho si za Vodcu vybral.....cloveka rovnako neschopneho ako on sam. Preto sa aj casto dostavuje slovensky efekt....nadavat na Vodcu, rozpravat o nom vtipy, ist na program kde si z Vodcu robia rit a vzapati na to ho zase zvolit. Vecny kolobeh Slovakov v prirode..... Priemerny Slovak preto nikdy nezhynie a prezije cokolvek......zhynut na jeho ukor musi zial uplne iny druh Slovakov, este kde tu zijucich a sice Oobnosti. A ked nie zhynut, tak aspon odist.....
Osobnost mozes zahubit, zabit, priemerneho Slovaka nikdy.....priemerny Slovak prezije vsetko: volby, dobu ladovu, neprijatie do Nato, jednoducho prezije vsetko......
Osobnost potrebuje pre svoj rast okolo seba slusnych, vzdelanych ludi Priemerny Slovak nepotrebuje pre svoj "rast" nic okrem Vodcu.

Osobnost sa rada obklopuje vzdelanymi a rozhladenymi ludmi
Vodca sa rad obklopuje poslusnymi a oddanymi
Osobnost je mudry clovek s demokratickymi sposobmi
Vodca je hlupak s hrubou silou

Osobnost nikdy nemoze byt Vodcom a Vodca nikdy nemoze byt Osobnostou

V cele vacsiny statov civilizovaneho sveta su Osobnosti, ktore sa obklopili mudrymi a vzdelanymi spolupracovnikmi.

V niektorych statoch su na cele Vodcovia, okolo ktorych sa mota bezprizorne banda nohsledov, ritolizacov a ubohych ludskych nul.

Beda narodu, ktory sa rozhodol pre druhu kategoriu.
Beda narodu, ktory sa rozhodol prezit vsetko, este aj svoju hanbu.

Mam zly pocit ze aj v tabore opozicie je viac potencialnych Vodcov, nez Osobnosti...

Prijemny tanec okolo telegafneho stlpa zela a vsetkych Vas pozdravuje

vrchny smetiar
jaroslav filip

Prispevok bol povodne postovany do diskusnej skupiny Sme-l. Je uverejeneny so suhlasom autora.