Taiwan III.
Martin Vystavil

"Pojeeeed Karle !"

Tak toto vazeni sa rozlieha nocnym Taipei, pokial sa Mirek ruti nocnym mestom na svojom skutri. Tak ako aj vcera, ked sme sa rozhodli spoznat azijsku krutost a vyrazili sme do Hadej ulicky.

"Co blbnes vole ! Oni sou snad Cinani, nebo co ?" porvaval Mirek uprostred stada taiwanskych motorkovych samovrahov. Once you see them - pochopite ! A uprostred rutiaceho sa davu sme sedeli my dvaja na trochu pomalsom zihadle - predsa len mame spolu cca 150kg. Ono totiz na Taiwane neexistuju traffic rules, len traffic suggestions, takze doprava tam skor pripomina Brownov pohyb.

Anyway, do ulicky sme dorazili vcas - je v starom meste a pomaly sa z nej stava etablovana turisticka atrakcia. Na zaciatku vas ovanie vona kadidiel z nedalekych templov a vstupite medzi stanky s prapodivnym tovarom. Napriklad varene zaby alebo si mozete pozriet psie zapasy - riadne surove, fuj ! Ale hlavna atrakcia sa odohrava na niekolkych miestach naraz. Zaujal som vyhodny postoj za chumlom mladeze a vetchym rezkym dedkom. Dedek mal v ruke cosi, co pripominalo kus lana a vselijako ho uzlil a kmasal. Samozrejme to nebolo lano ale nejaky had. Starik divoko gestikuloval a porvaval cinsky do mikrofonu. Po chvili to ale prasklo - " Ten had neni jedovaty" prelozil Mirek. "No jo, vole - tak vo co de ?" pomyslel som si. Nato sa dedko zhybol a cimsi co vzdialene pripomina kutac a klieste na brikety vytiahol velku vyse poldruhametrovu zmiju. Chvilu do nej stuchal a nadsene pokrikoval. Bolo ale videt, ze ta zmija sa riadne nasr..dila a sekala papulou dookola, pricom ju starik sikovne tym kutacom pridrziaval. S usmevom od ucha k uchu jej pridrzal handru a zmija sibko zatala do nej tesaky - nato dedko odhodil kutac a rezko schmatol zmiju za hlavou, pricom kliestami jej drzal papulu. Jeho komentar naberal vitazne tony a obiehal dav so zmijou ukazujuc tesaky (tej zmije samozrejme). Potom ju obesil na taky spagat za hlavu a jednym pohybom vyrovnal. Nato schmatol cosi ako noznice , rozparal hada a vytrhol srdce, ktore este bilo, a ako prelozil Mirek este zo dve hodiny. Vzapati som tu vivisekciu opustil, to viete "Kromeriz, Kromeriz !" Nebola to totiz jedina atrakcia - hned naproti viseli na hakoch korytnacky, prave vytrhnute z panciera - este sa hybali. Okolo boli velke flasky s nakladanou hadom zlcou a krvou - vraj to pomaha na potenciu. No jo vole, sexualny zivot na Taiwane neni sranda !

"Najvyssi cas, aby sme si aj my neco dali !" navrhol Mirek, a ja som sa nechapavo dival ci to mysli vazne ! "No jo, vole - tady maj vyborny dzus - dem na to!" a uz mieril do vedlajsieho stanku. A fakt - o chvilu sme uz popijali vybornu stavu z melonu pozorujuc zvijajuce sa hadie tela na hakoch. (V skutocnosti to sice bolo inde, ale tak to lepsie zneje, hehehe) Zvysok programu bol trochu menej dramaticky - nejaci ti gambleri, hand made arts atd atd. Kupil som taku bambusovu flautu za 30 taiwanskych dolarov - to je asi nasich 40 korun - no nekup to !

Ale dneska - (zase to bude o zradle) sme navstivili nieco co sa vola "Morsky palac" - obrovska restauracia system bufet - alebo Pay once - eat till die ! Zaplatite tusim 260 dolarov (nasich 300 Sk) a najdete si volny stol, uprostred ktoreho je plynovy horak s panvicou, ktora ma uprostred hrniec. Na panvici si opekate maso, v hrnci sa vari nejaky vyvar a je z toho polievka. Nedaleko su pulty so surovym masom a zeleninou, ale aj fritovane, varene a pecene suroviny, ovocie, dezerty, ryza na 20 sposobov, zmrzlina, polievky, napoje atd. Mozete tam pobiehat, z kazdeho si nakladat (najlepsie vsetko naraz, pokial potom cestujete smerom na Kojetin) a odniest k stolu a tam to este varit alebo piect. Bola to desna sranda, pretoze Mirek pritom ucil Sheri cesky slang - takove ty "Co blbnes, vole ?" ako survival kit do ceskych realii. BTW - viete ze s palickami sa da aj pit ? Tolko zatial, budem este pisat, ale musim uz koncit, lebo Mirek uz chrape !

Takze vypnem computer, zhasnem a odkracam do obyvacky ... Cvak !

Martin

PS - ale aby ste vedeli nielen zradlo - viete o tom, ze najsamvacsia zbierka cinskeho umenia na svete je prave tu ? Je to vazna sila - malby, keramika, vykopavky a to vsetko stare az do 5 tisic rokov tamu nazad - aj sa mi strasne pacili hlavne tie malby, ale zial, nedalo sa - furt sa niekto dival ...