Majka Danihelová

Majka Danihelová – Prečo, ako, kedy a kde píšem

Prečo?

Už odmalička ma lákali príbehy. Chcela som ich čítať, vidieť aj tvoriť. Chodievala som najprv na výtvarnú a často som kreslila farebné abstraktné obrázky, myslela som si, že mi to stačí na prejavenie kreativity. Potom som však dostala na Vianoce knihy, ktoré ma úplne pohltili. Napadlo mi, že skúsim niečo napísať, keďže v hlave sa mi tvorilo čoraz viac príbehov, ktoré ma tam tlačili, kým som ich nedostala na papier. Písanie sa ma odvtedy drží. Je to pre mňa nutnosť aj dar. Dovolí mi strácať sa v nových svetoch, ktoré môžem do hĺbky spoznávať. Píšem také príbehy, aké ma baví čítať, stále sa snažím túto vášeň preniesť do svojich textov a dúfam, že čitateľ vďaka nim prežije rovnaký zážitok, aký prežívam ja, keď ich tvorím.

Ako?

Najprv príde sen. Na ten sen sa nabaľujú ďalšie nápady, nové myšlienky, až vznikne ucelenejší príbeh. Všetko si zapisujem do zápisníčkov, rozmýšľam o postavách, o svete, v ktorom sa budú pohybovať, o ich motivácii a životnej ceste. Keď mám ako-tak premyslený príbeh, vytvorím si krátku osnovu v podobe plot board – na papieriky si rozpíšem základné dejové body, ktoré rozložím po obývačke, a podľa nich sa riadim v písaní. Na takejto základnej kostre je dobré to, že v prípade potreby môžem papieriky hocikedy preorganizovať a keď sa náhodou zaseknem, zmena poradia dejových bodov mi ukáže novú perspektívu, ktorá mi pomôže pohnúť sa vpred. Po dopísaní rukopis editujem najmenej tri razy, než ho dám niekomu prečítať a než ho odošlem do vydavateľstva. Najprv ho čítam v počítači, potom v čítačke a nakoniec si ho prejdem vytlačený. Keďže text vidím vždy na inom „plátne“, vďaka tomu sa mi podarí odhaliť viac nedostatkov a preklepov.

Kedy?

Keď mám chuť aj motiváciu. Striedajú sa u mňa obdobia prehnanej kreativity a veľkého útlmu. Dokážem za tri mesiace napísať päťsto strán, ak sa do toho fakt obujem, no počas útlmu nie som schopná zo seba dostať ani dve vety a ledva zosmolím príspevok na sociálne siete. Moje písanie veľmi ovplyvnila editorská práca. Keďže dlhé hodiny pozerám do textov a opravujem, mám potom pre únavu problém ponoriť sa do vlastného rukopisu. Dúfam, že v budúcnosti nájdem nejaký spôsob, ako vyvážiť prácu a písanie, aby som oboje stíhala.

Kedysi som bývala nočná sova a lepšie sa mi písalo v noci. To sa zmenilo v posledných rokoch a teraz sa mi oveľa lepšie píše doobeda.

Kde?

Počítač so mnou môže putovať hocikam, čiže v tomto nie som náročná a nemusím mať jeden vyhranený priestor. Samozrejme, najlepšie sa mi píše doma za pracovným stolom, no rada trávim čas so svojimi príbehmi i vonku, keď som práve na dedine. Čerstvý vzduch a zvuky prírody robia divy.

Majka Danihelová vyštudovala hotelovú akadémiu a po nej sa dala zlákať vďaka láske ku knihám a k písaniu na štúdium editorstva a vydavateľskej praxe. Momentálne pracuje ako externá redaktorka vo viacerých vydavateľstvách a v roku 2018 debutovala knihou V znamení ametystu zo série Kronika strateného impéria, ktorá vyšla vo vydavateľstve CooBoo.
Vo vydavateľstve Venupress jej vyšli zatiaľ prvá časť temnej trilógie Dedička s názvom Dedička ruže, druhá časť s názvom Zlodej tulipánu a pokračovanie fantasy série s názvom V znamení rubína.
Pri písaní sa neustále riadi mottom: „Píš také príbehy, aké si chceš sám prečítať.“ Napriek tomu, že trávi veľa času vo vlastných svetoch, sa rada uvoľní pri dobrej knižke. Venuje sa tiež učeniu cudzích jazykov, foteniu či behaniu a príležitostne experimentovaniu v kuchyni.
Web: www.majkadanihelova.com

Predchádzajúce články

Peter Bartoněk – Začalo mi písať
Michal Slanička – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Kristína Pavelková – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Linda Chopin – Prečo, ako a kde píšem
Enja Rúčková – Prečo, kedy a kde píšem
Silvia Antalíkova – Prečo, kedy, kde píšem
Rastislav František Hajko – O písaní
Baja Dolce – Prečo, ako, kedy a kde píšem?
Zuzana Kubašáková  – Prečo píšem
Mirka Manáková – Prečo, kedy, ako, kde píšem
Simona Kutišová – Prečo, ako, kde a kedy píšem
Tatiana Macková – Prečo píšem
Martina Dacková – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Martin Benkovič – Prečo, ako, kedy a kde píšete?
Peter Petko Opet – Píšem? Tvorím!
Ivana Ondriová – Prečo, ako, kedy a kde píšete?
Marta Rajková – Prečo, ako, kedy a kde (ne)píšem
Denisa Ogino – O písaní
Juraj Gerbel – Prečo, kedy a kde píšem
Marta Fartelová – Prečo, ako, kde a kedy píšem
Mirka Novysedláková – Prečo, ako, kedy a kde píšem?
Mária Blšáková – Prečo, ako, kedy a kde píšem
František Kozmon – Prečo, kedy a kde píšem?
Patrícia Brestovanská – O písaní
Lina Elys – Prečo, kde, ako, kedy píšem
Dušan Damián – Múza ma sprevádza neustále
Zdenka Wenzlová Švábeková – Kedy? Ako? Prečo? Kde?
Ivan Kučera – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Dušo Martinčok – Čo a koho potrebujem, aby som mohol písať
Iveta Pernišová – Prečo, kde, ako a kedy píšem
Anton Stiffel – Prečo, kedy, ako a kde píšem
Dominika Moravčíková – Prečo píšem
H.J. Bornemisza – Prečo, kde, kedy a ako píšem
Mirka Ábelová – Píšem
Tibor Pálszegi alias Tyborg – Prečo, kedy, ako a kde píšem
Anna Kittel Gürtlerová – Kde a prečo píšem
Daniel Šmihula – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Lucia Božiková – Prečo, kde, ako a kedy píšem?
Natali Fox – Prečo, kde, ako a kedy píšem
Katarína Soyka – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Brandon McYntire – Prečo, kedy, kde a ako píšem
Michaela Mihoková – Prečo, kde a kedy píšem
Lucia Braunová – Ako, prečo a kedy píšem
Igor Hochel – Prečo, kedy a ako píšem
Vlasta Hochelová – Prečo, ako a kde píšem…
Mária Nováková – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Elena Eleková – Píšem, aby som bola čitateľná
Janette Šimková – Písanie ma formuje
Marek Hudec – Terapia s dôležitým spoločenským rozmerom, no aj práca ako každá iná
Richard Rychtarech – Písanie, úprimne? Rozkoš aj muky!
Zuzana Štelbaská – Prečo, ako a kedy píšem
Emily D. Beňová – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Katarína Kucbelová – Je to napínavé
Vita Jamborová – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Eva Hrašková – Prečo, ako a kedy píšem?
Mária Corvus Havranová – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Karina Janská – Prečo, kedy, kde a ako píšem?
Július Belan – prečo, kedy, kde a ako píšem
Ivana Dobrakovová – A čo sa vám stalo?
Lucia Sasková – Prečo, kde a ako píšem?
Peter Derňár – Lebo, rýchlo, ráno, doma…
Monika Macháčková – Prečo, ako a kde píšem
Zuzana Csontosová – Prečo, ako a kedy píšem
Anton Heretik – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Stanislav Hoferek – písanie je o tvorivosti a prekonaní odmietnutí
Marián Kubicsko – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Diana Mašlejová – Prečo, kde a ako píšem
Peter Pavlac – Píšem…
Jozef Heriban – Rieka tečie, pierko letí…
Ružena Scherhauferová – V tvorbe som realistka
Jakub Spevák – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Kristína Ježovičová – Prečo, kde a ako píšem
Petronela Hederová – Prečo, kedy a kde píšem
Eva Ava Šranková – Prečo, ako a kde píšem
Michaela Ella Hajduková – Písanie je pre mňa cestovanie časom a priestorom
Lina Franková – prečo, kedy a kde?
Adriana Macháčová – Prečo, ako a kedy píšem
Mária Streicherová – O písaní
Ján Babarík – Preč, ako a kedy píšem
Zuzana Široká – Písmenkové poslanie
Kristína Brestenská – Prečo píšem
Michala Ries – Prečo, ako, kedy a kde píšem?
Soňa Bulbeck – Prečo, ako, kedy a kde píšem…
Dávid Králik – Prečo, kde a kedy píšem
Silvester Lavrík – Prečo píšem, ha?
Adriana Boysová – Písanie je mojím tieňom
Vojtech Beniczky – Prečo píšem
Marta Hlušíková – Všetko som ja a zároveň nie som nikto
Monika Nagyová – O písaní
Petra Džerengová – Prečo, ako a kde píšem
Gabriela Futová – Nie som usilovná spisovateľka…
Katarína Tholtová – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Ľudovít Ódor – Prečo, kedy a kde píšem
Jana Pronská – Prečo, kedy a kde píšem
Alexandra Pavelková – Prečo, kedy, kde a ako píšem
Dada S. Brezovská – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Matej Rumanovský – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Erik Kriššák – Prečo, ako a kde píšem
Andrea Rimová – Písanie je pre mňa droga
Helena Králová – List o písaní
Arpád Soltész – Nepíšem, len zapisujem
Vladimíra Kmečová – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Kristína Tormová – Prečo, ako a kde píšem
Mária Danthine Dopjerová – Prečo, ako, kedy a kde píšem?
Maroš Hečko – O písaní
Michaela Zamari – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Veronika Šikulová – Medzitým píšem…
Peter Šloser – Prečo, kedy a kde píšem
Lena Riečanská – Kedy, ako, prečo, kde…?
Ivona Duričová – Prečo, ako a kde píšem
Anna Ďarmati – Prečo, ako, čo a kedy píšem
Kristína Baluchová – Prečo, kde a ako píšem
Lukáš Cabala – Prečo, ako a kde píšem
Peter Kijaba – Písaním zaháňam chvíľky samoty
Ondrej Kalamár – Píšem, lebo som Kalamár
Dana Hlavatá – Nedá sa to liečiť…
Matúš Mahút – Písanie
Beata Balogová – O písaní
Zuzana Šedá – Prečo, ako, čo a kedy píšem?
Hana Repová – Prečo, čo a kedy píšem
Lívia Hlavačková – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Jana Plauchová – Prečo, ako a kedy píšem
Balla – Stále rozmýšľam, ako písať, preto nepíšem
Lucia Lackovičová – Prečo, ako, čo a kedy píšem
Tina Van der Holland – Barokový román nebudí dojem autobiografie
Ján Gálik – prečo, ako, kedy a kde píšete?
Alexander J. Kenji – Píšem ako Belmondo v Muž z Acapulca
Veronika Homolová Tothová – Písanie mi trvá veľmi dlho
Jana Micenková – Kto to myslí s písaním vážne, bude písať aj keby od únavy padal na hubu
Vanda Rozenbergová – Prečo, kde a ako píšem
Martin Kasarda – Prečo, ako, kedy a kde píšem
Daniela Kapitáňová – Ale ja, prosímpekne, netvorím!
Daniel Hevier – Píšem, aby bolo napísané
Márius Kopcsay – Stôl konečne mám, len múzy stíchli

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť