Prezident rozhodol tak, ako rozhodol…. hlavne transparentne.

Hľa koľko slov a bez žiadneho významu. Ale niet sa čo diviť, slovenskú politickú scénu ovládajú politické a ľudské nuly, pretože jedničky sa zaoberajú inými vecami. A preto je možné produkovať neustále podobné jazykové a sémantické skvosty. Zastavme sa pri ťažkom rozhodovaní súdruha prezidenta. Prezident je ústavný činiteľ a má určité kompetencie. Okrem iného sa môže rozhodnúť, či referendum vyhlási alebo nie. A keďže niet rozhodnutia ústavného súdu, môže sa rozhodnúť ľubovoľne. Rozhodnutia súdu neplatia dozadu, takže nech sa rozhodne akokoľvek, neporušuje ústavu. Toto je samozrejme iba môj názor a nemusíte s ním súhlasiť. Určite ale budete súhlasiť s mojím názorom, že nie je slušné, aby politické strany alebo ktokoľvek iný, hovoril prezidentovi, ako má rozhodnúť. Je to predsa jeho právomoc a jeho zodpovednosť. Takže protichodné vyhlásenia HZDS a KDH o tom, čo má prezident robiť sú netaktné, ale niet sa čo diviť, tie nuly asi nemali biele podkolienky a Kinderstube. Alebo im to vôbec nepomohlo. Súdruh prezident má za sebou prvé politické rozhodnutie vo svojej funkcie. Či rozhodol dobre alebo zle, o tom budú viesť koalícia z opozíciou spory, ktoré ukončí až rozhodnutie Ústavného súdu SR. Slušnosť by kázala počkať na rozhodnutie súdu. Ja si počkám. Nevyjadril som sa jasne ? Iste, nie som transparentný…

Rodo Plevka
rodo@internet.sk


Predchadzajuci obusok
Index - Obusky
Nasledujuci obusok