Obuskom po hlave!

Obuskom po hlave ma tresli tie divadla, ktoré sa rozhodli, ze svojich strajkujucich kolegov nechaju v stychu. Vsak co? Naco strajkovat, preco sa burit, ved ich malicke ucupene sebavedomie im hovori, ze proti vetru sa cikat neda a ze vacsi pes j... A este k tomu im pan riaditel povedali, ze nech sa len opovazia! Vyletia z divadla, ani nebudu vediet ako!

Pred cosi vyse siedmimi rokmi to bolo trochu inak. Vsetky (!) divadla sa stali prirodzenymi forami hercov i nehercov, skratka vsetkych, ktori toho uz mali plne zuby. A sudruhovia riaditelia sa podelili na tri skupiny: jedni isli do toho so svojimi subormi, druhi sa tvarili, ze tam nie su, a treti tam uz naozaj neboli...

Dnes je to zasa trochu inak. Sudruhovia riaditelia su babky na spagatiku sudruha ministra Hudeca, resp. babky v rukach dalsich babok, ktorym sa hovori statni indentanti. Je povzbudive, ze ludia v dvoch tretinach statnych divadiel nechcu byt babky. Je smutne, ze ludia v jednej tretine statnych divadiel sa tvaria, ze ich sa to netyka... Ze sa ich to tyka, uvidia, az pojde o krk im! Je uctyhodne, ze sa solidarizuju aj tri nestatne divadla - Stoka, Divadlo a.ha. a GUnaGU. Je nizke, ze mlci najpopularnejsie nestatne divadlo - Stepkovi Radosinci. Je absurdne, ked v Nitre ti "mali" bojuju o svoju ludsku, obciansku i profesnu dostojnost a ti "velki" cusia ako vsi pod chrastou.

Pre velky uspech zopakujem, co o solidarite povedal nemecky pastor Niemoller, ked sa po vojne vratil z koncentracneho tabora: "Ked zatvarali komunistov, neprotestoval som, nebol som predsa komunista. Ked zatvarali Zidov, bol som ticho, ved som nebol Zid. Ked zatvarali odborarov, netykalo sa ma to, nebol som ani odborar. Ked zavreli mna, nemal uz kto protestovat!

Teraz opat niekoho zatvaraju, priatelia! Kazdy z nas ma moznost solidarizovat sa so strajkujucimi divadlami. Ak nie viditelnejsie, tak aspon tym, ze nebudeme chodit do tych, co nestrajkuju!

Jan Strasser

Predchadzajuci obusok
Nasledujuci obusok
Index - Obusky