O zlodejoch, chladničke a transparentnosti.

Čo spravíte, keď chcete predať starú chladničku ? Nuž neviem ako vy, ale ja dám inzerát do Avíza. Ak sa mi niekto ozve, a ponúkne rozumnú cenu, chladnička je jeho. Ak sa mi zdá ponúkaná cena nízka, tak si číslo zaznačím a čakám, či niekto neponúkne viac. Každý študent ekonómie vám ochotne vysvetlí, že rovnako sa predávajú aj veľke podniky. Namiesto Avíza sa použije burza. Preto ma veľmi udivilo, keď Dzurindova vláda vyhlásila, že Slovenské telekomunikácie sa budú privatizovať cez nejakého poradcu a najprv treba vybrať poradcu. Zdalo sa mi to dosť čudné a tak som sa Dzurindu, keď sa ešte nebál chodíť na IRC, spýtal, či sa budú ST predávať ako je zvykom v civilizovaných krajinách cez burzu. Štát by mohol ponúknuť najprv malé množstvo akcíí, napríklad 10% a pozorovať, aký bude záujem. Ak sa tie akcie predajú za dobrú cenu a kúpi ich nejaká slušná telekomunikačná firma, môže štát ponúknuť ďalší balík. Je to jednoduché, lacné a nikto pri tom nemôže zobrať úplatok. Dzurinda však potvrdil, že sa to urobí ináč, cez poradcu, ale že sa nemusím báť, lebo, že to bude transparentné. To akože sa pri tom nikto nenabalí. Už vtedy som pochopil, že Dzurinda je len ďalší klamár a zlodej, ktorý sa chce dostať zo svojho petržalského bytu. Palackiáda, čo nasledovala, bola len pokračovaním hlúpeho úmyslu priehladne kradnúť. Lenže pri kradnutí vždy niekto príde skrátka a tak sa to prevalilo. Palacka už nie je minister, to však nie je dôležité. Je treba zrušiť predaj ST cez poradcu, poradcu kopnuť do zadku a pokusiť sa predať ST tak, ako sa to deje v každej normálnej krajine. A keď to nepôjde, vždy sa dá poradca angažovať znova. A možno treba do zadku nakopať aj zlodeja Dzurindu.

Rodo Plevka
rodo@internet.sk


Predchadzajuci obusok
Nasledujuci obusok
Index - Obusky