Monthly Archives : máj 2024

Trauma a uzdravenie

Trauma a uzdravenie. Aké sú dôsledky násilia a ako sa dá vyliečiť?


Túto knihu označil denník New York Times za „jedno z najdôležitejších diel v oblasti psychiatrie, ktoré bolo vydané od čias Freuda“. Aj preto je Trauma a uzdravenie nevyhnutným čítaním pre každého, kto sa snaží pochopiť, ako sa spamätávame z ťažkých psychických rán. Obsahuje skutočné svedectvá ľudí, ktorí prežili traumu. Domáce násilie, zneužívanie v detstve, znásilnenie, incest, politický teror… Autorka rozpráva ich…

Read More »
Tajomná dračia škola

Tajomná dračia škola. Nová fantasy séria, ktorá vás nadchne!


Je tu nová séria Tajomná dračia škola od Emily Skye. Napínavá, zábavná a dobrodružná. Prvý diel úspešnej fantasy série pre deti, ktorej nechýba humor a napätie. Vydajte sa na dobrodružnú výpravu na legendárny ostrov Sedem ohňov a odhaľte tajomstvo dračích jazdcov. Chýrny ostrov Sedem ohňov neexistuje. Ani tajomný Oblačný hrad neexistuje. A už vôbec neexistujú draky. Henry bol o tom…

Read More »
Karel Kuna

Krčmy, korporáty a štátne inštitúcie


Český prozaik Karel Kuna píše vtipné poviedky o našich premárnených životoch. Český spisovateľ Karel Kuna má na konte tri knihy. Jeho poviedky sú vtipné, hoci v nich rozoberá vážne témy. „Za tragickou udalosťou môže byť aj humor, tá nejednoznačnosť je pre mňa zaujímavá a je pre mňa zdrojom inšpirácie,“ objasňuje. Jednu z jeho poviedok sfilmoval Jan Prušinovský, známy český režisér, tvorca seriálov Most!, či Dobré…

Read More »
Prečo sa netreba báť

Prečo sa netreba báť? Využite stoicizmus pre svoj lepší život


Trápia nás nízke platy, vysoké ceny v obchodoch, sme prepracovaní, máme problémy s duševným zdravím a dokonalé fotografie zo sociálnych sietí v nás vyvolávajú úzkosť. Valia sa na nás vojny, epidémie, klimatické krízy, a než sa nazdáme, zmietame sa vo víre ďalších katastrofických správ. Ako si poradiť v týchto náročných časoch? Záchranou pred životnými neúspechmi a pohromami môže byť filozofia…

Read More »
Ikariáda 2023

Oceňovali najpredávanejších slovenských spisovateľov za rok 2023


Zdena Studenková, Jozef Banáš, Táňa Keleová-Vasilková, Martin PYCO Rausch, Petra Tóthová, ale aj youtuber Peter Popluhár, kondičný tréner Maroš Molnár, či gastroenterológ Ladislav Kužela. Vydavateľský dom Ikar oceňuje každý rok najpredávanejších slovenských autorov na slávnostnej Ikariáde. Plus cenu literárnej kritiky Zlaté pero 2023. Ikariádu v bratislavskom hoteli uvádzal moderátor Roman Juraško a začal citátom slávneho Oscara Wildea: „Ten, kto číta,…

Read More »
Nedokončená

Večne nedokončená


Koniec je čudné slovo, znie kovovo a bezohľadne. A po ňom je priepasť, nekonečný šum dušu trhajúcich myšlienok. Púpavy zatvorili svoje žlté hlávky. Predpoveď počasia nevyšla, lebo jeden motýľ zamával krídlami. Obludná hlava pozýva ma do neznáma, vnímam len jej stred. Prirýchlo sa to udialo: Vesmír si kýchol, hmota zhustla, stala sa barbarskou. Chýba jej sloboda, tak kamenie. Vôľa je voľná.…

Read More »
Négar Djavadi

Odišla, utiekla, nanovo sa vymyslela


Iránsko-francúzska spisovateľka, scenáristka a filmárka Négar Djavadi sa narodila v Teheráne, no pre odpor rodičov voči politike ajatolláha Chomejního sa s nimi krátko po revolúcii presťahovala do Francúzska. Cesta za lepším životom bola veľmi dobrodružná, nakoľko sa s matkou a sestrou najprv musela dostať cez hory Kurdistanu na koni. Strastiplné zážitky a spomienky na domovinu zakomponovala do čiastočne autobiografického debutu Dezorientálka, ktorý vzápätí po publikovaní…

Read More »
Tereza Vejvodová

Tereza Vejvodová, režisérka srdce


Projekt Coração veľmi éterickým a láskavým spôsobom združuje rôznorodé ženy v umení. Ak by bol projekt telom, Tereza Vejvodová by bola jeho okom, či vnímaním. Je to filmárka a všestranná tvorkyňa, ktorá rada experimentuje a prepája rôzne druhy umenia. Spolu s Ivanou je dušou projektu, pretože sen Coração sa zrodil na Azorských ostrovoch, kde obe trávili svoje rezidenčné umelecké pobyty.…

Read More »
Tetovač

Tetovač z Auschwitzu v novom vydaní, aj s filmovým spracovaním


Svetový bestseller Tetovač z Auschwitzu vznikol podľa príbehu Laleho a Gity Sokolovcov, sa dočkal filmového spracovania. Čoskoro príde na jednu streamovaciu službu a pri tejto príležitosti vychádza jeho tretie vydanie s filmovou obálkou. Román si získal srdcia viac ako 13 miliónov čitateľov na celom svete. Tento slávny bestseller si už prečítali desaťtisíce slovenských čitateľov. Silný príbeh Laleho Sokolova z Krompách spísala…

Read More »
Tomáš Forró

Vojnový reportér Forró: Začnime už konečne hovoriť o Ukrajine bez pátosu


Novinár Tomáš Forró napísal reportážnu knihu Spev Sirén: Putovanie do srdca ukrajinskej vojny. „Pátos je pre mňa neakceptovateľný, o Ukrajine treba začať hovoriť inak,“ vysvetľuje. „Mali by sme hľadať hlbšie témy. Snažím sa o to aj v mojej knihe. Rozprávať ten príbeh ešte raz a inak ako sme zvyknutí.“ Je presvedčený o tom, že aj bez pátosu si čitateľ v knihe emóciu nájde: „Mojim čitateľom sa…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť