Monthly Archives : júl 2020

Víťazky

Laetitia Colombaniová Víťazky


Advokátka Soléne zasvätila svoj život kariére. Jedného dňa je cestou zo súdu svedkom spáchania samovraždy klienta. Všetko sa udialo rýchlosťou blesku a tragická udalosť ju zasiahla s veľkou intenzitou. Uzavrela sa a upadla do depresie. Psychiater vidí cestu von prostredníctvom dobročinnosti. Nechá sa presvedčiť a odpovie na nenápadný inzerát dobročinného združenia. Dostáva sa na pozíciu verejného spisovateľa v Paláci ženy. Jedná sa o azylový dom pre…

Read More »
Christian White Manželka a vdova

Christian White Manželka a vdova


Za debut Nezvestná získal Christian White cenu Victorian Premier´s Literary Award. Kniha zaznamenala obrovský čitateľský úspech a bola preložená do šestnástich jazykov. Som zvedavá, akú odozvu bude mať jeho ďalší román Manželka a vdova, pretože podľa mňa je oveľa lepší a prepracovanejší. Taký rafinovaný ťah, ktorý použil vo svojom príbehu, ste pravdepodobne ešte nezažili. Ja tiež nie. Predstavte si, že…

Read More »
Germano Almeida

Germano Almeida: Svieži vánok z Kapverdských ostrovov


Kapverdská literatúra je na Slovensku skoro neznáma, hoci sa jedná o jednu z najbohatších literatúr po portugalsky hovoriacej Afriky. K čiastočnému vyplneniu tejto medzery prispel Portugalský inštitút publikovaním zbierky troch poviedok Germana Almeidu pod názvom Príbehy spoza dverí. Držiteľ ceny Prémio Camões, majster humoru, irónie a satiry sa vo svojich dielach odklonil od tradičných tém ako sú ťažký život na ostrovoch, emigrácia, chudoba atď.…

Read More »
Ellison Cooperová

Ellison Cooperová Obeta


Neurobiologičke Národného centra FBI pre analýzu trestných činov Sayer Altairovej je pridelený nový prípad, hoci sa ešte stále zotavuje zo zranenia utŕženého v nedávnom vyšetrovaní. Utrpela v ňom nielen povesť FBI ale aj tá jej. Zdá sa, že nad vyšetrovacím úradom sa sťahujú mračná. To však teraz treba hodiť za hlavu a venovať sa morbídnemu nálezu v horskej jaskyni. Ellison Cooperová vie o čom…

Read More »
perlová sestra

Lucinda Riley Perlová sestra


Vydavateľstvo Tatran potešilo fanúšikov historickej ságy Sedem sestier štvrtým dielom pod názvom Perlová sestra v preklade Márie Kočanovej. Tento raz hľadá svoje korene Kelainó, ktorú všetci volajú CeCe. Zatúla sa pri tom do exotického Thajska aj do horúcej Austrálie. Než sa autorka pustila do písania, uskutočnila hĺbkový historický výskum dejín u protinožcov. Našla zopár kníh, ktoré jej poskytli veľa podrobností o ťažbe…

Read More »
Rachel Abbottová

Rachel Abbottová V bezpečnom úkryte


Originálny názov knihy znie The murder game a dokonalo vystihuje dej. Partia dospelých ľudí na návšteve v luxusnom dome je hostiteľom donútená zahrať sa hru, pri ktorej má byť odhalený páchateľ vraždy, ktorá sa stala noc pred svadobným obradom. Napínavý krimi thriller, ktorý publikovalo vydavateľstvo IKAR v preklade Jany Seichertovej si pochvaľuje aj ďalšia úspešná majsterka kriminálok Angela Marsonsová. „Má…

Read More »
Dajama

DAJAMA je skvelý kamarát na turistiku


Určite sa zhodneme v tom, že Slovensko je prekrásna krajina. Máme všetko okrem mora. Hory sú veľkým lákadlom pre malých i veľkých. Na internete sa dá nájsť množstvo tipov a informácií o zaručene dobrých turistických trasách. Na jednej stránke nájdeš tip, na druhej hľadáš mapu a vytyčuješ trasu, na ďalšej gúgliš, čo všetko sa v danej lokalite nachádza. To je fajn, ja mám rada takéto pátranie.…

Read More »
Chlapec, krtko, líška a kôň, čarovné okno

Ako dobre poznáte knižku Chlapec, krtko, líška a kôň? – kvíz


Na konci mája vyšla na Slovensku útla knižka s kresbami britského výtvarníka Charlieho Mackesyho Chlapec, krtko, líška a kôň. Je krásne nakreslená a hoci nepredstavuje celistvý príbeh ako povedzme Malý princ, je tiež múdra. Tak ako Medvedík Pú v rozhovore s prasiatkom konštatuje, že dnešok je jeho najobľúbenejší deň, môžete v rozhovore chlapca s trojicou zvierat nájsť podobné rady do…

Read More »
emma reyes

Emma Reyes Memoáre v listoch


Emma Reyes bola kolumbijskou maliarkou a intelektuálkou. Do okruhu jej priateľov patrili zvučné mená európskych a juhoamerických umelcov, spisovateľov a intelektuálov. Obdivuhodné je, že táto krehká, do dvadsiatky negramotná žena dokázala uniknúť nepriazni osudu a stala sa uznávanou umelkyňou. Bola nemanželským dieťaťom, útle detstvo prežila v izbe bez okien, elektriny a vody, podvyživená, opustená matkou a pätnásť rokov vykorisťovaná v katolíckom kláštore. Utiekla z neho ako devätnásťročná. Zabuchla dvere…

Read More »
Chlapec, krtko, líška a kôň, čarovné okno

Mackesyho čarovné okno do ľudského srdca


Na literárnom trhu je obrovské množstvo kníh určených pre deti, no len časť z nich dokáže svojou výnimočnosťou zaujať aj dospelého čitateľa. Chlapec, krtko, líška a kôň je presne taká. Malý grafický román, v ktorom sa prepájajú krásne ilustrácie so slovami nadchne snáď každého, či má rok alebo osemdesiat. Charlie Mackesy, rovnako skromný ako jeho postavy, je prekvapený nevídaným úspechom, ktorý zožalo…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť