Monthly Archives : august 2020

Muž so zázračnými rukami

Joseph Kessel Muž so zázračnými rukami


Vydavateľstvo Monicqa Publishing má na vydavateľskom konte po prvotine Šarkany už druhú knihu. Je ňou román Josepha Kessela Muž so zázračnými rukami v preklade Zuzany Kasákovej a Lucie Ondráškovej. Jedná sa o skutočný príbeh doktora Felixa Kerstena, ktorý jediný dokázal uľaviť od bolesti najväčšiemu sériovému výrobcovi múk a mŕtvol, akého kedy dejiny poznali, Heinrichovi Himmlerovi. Pri každej masáži od neho…

Read More »
Jeff Zentner

Jeff Zentner Farby smútku


Stredoškolák Carver odjakživa túžil, že sa stane spisovateľom. Sníval o napísaní veľkého príbehu. No stačili dve vety a tri príbehy pochoval. „Chalani, kde ste? Ozvite sa.“ Osudná esemska, ktorú poslal svojim najlepším kamarátom spôsobila, že pri odpovedi na ňu skončili pod kolesami kamióna. V zajatí hlbokého žiaľu a spaľujúceho pocitu viny sa čoraz viac prepadá do beznádeje. Tri pohreby za týždeň by položili každého.…

Read More »
Silvia Avallone

Silvia Avallone Odkiaľ je život dokonalý


Dokonalosť je falošný klam, neexistuje. Musíme prijať vlastné limity a nedokonalosti, ktoré môžu byť požehnaním, aby sme mohli byť spokojní. Na to museli prísť aj hrdinovia románu Odkiaľ je život dokonalý z pera oceňovanej autorky Silvie Avallone, ktorá patrí k najvýraznejším hlasom súčasnej talianskej literatúry. Román publikovalo vydavateľstvo Inaque vo výbornom preklade Ivany Dobrakovovej. Tí Taliani majú niečo do seba.…

Read More »
Collen Hoover Verity

Colleen Hoover Verity


Autorka Colleen Hoover je známa písaním rozcítených ľúbostných príbehov. Vybočila však zo svojej komfortnej zóny a napísala svoj prvý psychotriler Verity. Zakomponovala doň síce (na môj vkus) dosť veľkú dávku romantiky a sexu, no na druhej strane som si celkom fajn zaplávala vo vodách posadnutosti, manipulácie a napätia. Vydavateľstvo Lindeni ho publikovalo v preklade Otakara Kořínka. Spisovateľka Lowen Ashleighová je otrasená z autonehody, ktorej bola…

Read More »
mliekar

Anna Burns Mliekar


Famózne, skvelé, úžasné! Nemôžem si odpustiť zopár adjektív na úvod, pretože takéto pocity mnou lomcovali od začiatku do konca čítania. A teraz seriózne… Víťaz The Man Booker Prize 2018, víťaz National Book Critics Circle Award 2018 a nominácia na Woman´s Prize for Fiction 2019 – to je román Mliekar, ktorý na Slovensku publikovalo vydavateľstvo Lindeni vo výbornom preklade Barbary Sigmundovej.…

Read More »
Pyleho

Nathan W. Pyle Čudná planéta


Svojský a očarujúci humor Nathana W. Pyleho originálnym spôsobom zobrazuje nekompromisnú pravdu o často nezmyselnom ľudskom správaní. Všetci sa považujeme za normálnych, ale podľa neho ľudstvo až také normálne nie je. Čudná planéta vznikla pôvodne ako komiks, ktorý autor postupne, na radosť čoraz väčšieho počtu fanúšikov, uverejňoval na svojom Instagrame. Dnes je už fenoménom. Inšpiroval sa všednými okamihmi života, ktoré sú nám…

Read More »
Tamara McKinley Dcéry vetra

Tamara McKinley Dcéry vetra


Príbehy odohrávajúce sa v Austrálii sa na mňa akosi v poslednej dobe lepia. A musím povedať, že ma táto krajina fascinuje čoraz viac. Či už je to jej podnebie, rozmanitosť krajiny, fauna alebo flóra. Preto som sa nechala zlákať na romantiku z pera austrálskej rodáčky, dnes už uznávanej britskej spisovateľky, Tamary McKinley. Romantickú rodinnú ságu Dcéry vetra napísala už v roku 2002, no k nám sa…

Read More »
Mary Beard Ženy a moc

Mary Beard Ženy a moc


Profesorka antickej histórie na Univerzite v Cambridgei Mary Beard je veľká feministka. Dokazuje to v útlej knižke Ženy a moc, ktorú publikovalo vydavateľstvo Inaque v preklade Kamily Laudovej. Ruka zovretá v päsť s naružovo nalakovanými nechtami je jednoznačným odkazom: My (ženy) sme bojovníčky. Veľmi by som si želala, aby si našla veľa čitateľov aj z radov mužov. Jej dve eseje,…

Read More »
Kamila Shamsie

Kamila Shamsie Teplo domova


Strach z islamu vyvolal po útokoch v Londýne či Paríži vlnu islamofóbie. Rad nenávistných útokov na moslimské obyvateľstvo sa radikálne zvýšil. Určité skupiny ľudí začali hádzať všetkých moslimov do jedného vreca. Táto situácia trvá niekoľko rokov. Kamila Shamsie, pochádzajúca z pakistanského Karáčí, začala svoj siedmy román Teplo domova písať už v roku 2013, keď žiadala o britské občianstvo. Vyrástla v rodine s dávnymi väzbami na Veľkú Britániu,…

Read More »
podcast sieťovka rozpráva

Sieťovka rozpráva – dnes o Sebastianovi Fitzekovi


Zoznámime vás so špičkovým autorom v rámci psychotrileru. Dozviete sa čo potrebuje pri písaní, ako sa vyrovnával s jarnými obmedzeniami spôsobených koronou, čo je merítkom skutočného úspechu a predstavíme vám jeho najnovší románový prírastok na slovenskom trhu. Vitajte pri podcaste Sieťovka rozpráva     Podcast pripravili Róbert Dyda a Ivana Zacharová. Za recenzný výtlačok Zlodeja duší ďakujeme vydavateľstvu Tatran.

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť