Monthly Archives : september 2020

M. J. Arlidge Talent na smrť

M. J. Arlidge Talent na smrť


M. J. Arlidgeho poznajú slovenskí čitatelia z mnohých románov, kde rieši prípady vyšetrovateľka Helen Graceová (Kto sa bojí, nech nejde do lesa, Hra na mačku a myš, Na koho to slovo padne…) Talent na smrť je samostatný román s novými postavami. Vyšiel vo vydavateľstve Ikar v preklade Martina Štulajtera. Muž sa usmieval, v očiach mu hrali iskričky dobrej nálady, no Kassie zrazu zmeravela. Dúfala, že…

Read More »
druhý literárny superkvíz vyznáte v literatúre kviz literárny superkvíz tretí literárny superkvíz

Tretí literárny superkvíz – dvadsiatka zaujímavostí o knihách


Pripravili sme pre vás už tretí literárny superkvíz. Dvadsať otázok z kníh, ktoré vás možno sprevádzali detstvom alebo dospelosťou. Ak niektoré nebudete poznať, veríme, že vás navnadíme, aby ste sa s nimi zoznámili. Príjemnú zábavu želáme! Páčil sa vám kvíz? Skúste aj predchádzajúce! Druhý literárny superkvíz – 30 otázok o literárnych skvostoch! Ako dobre poznáte knižku Chlapec, krtko, líška a…

Read More »
Mikuláš Sliacky

Mikuláš Sliacky Pekelný raj


Karikaturista, novinár, fotograf a cestovateľ Mikuláš Sliacky miluje prírodu a ľudí v nej. Precestoval svet krížom-krážom. Za dobrodružstvom a novými skúsenosťami sa vybral do všetkých kontinentov okrem Antarktídy. O svoje zážitky z najobľúbenejšej krajiny, do ktorej sa vracia najčastejšie, sa s nami podelil v knihe Pekelný raj, ktorú publikovalo vydavateľstvo Ikar. Tou krajinou je divoká a očarujúca krajina plná autentických ľudí. „O nej som napísal a nafotil túto knihu. O Afrike,…

Read More »
Nele Neuhausová

Nele Neuhausová: Deň matiek


Milujem krimi romány a práve som objavila nemecký poklad. Nele Neuhausová je jednoducho skvelá. Na konte má nielen kriminálky, ale aj knihy pre deti a ľúbostné romány. Deň matiek je síce už deviaty v poradí zo série s komisárkou Piou, nemajte však obavy. Bol aj mojou autorkinou prvotinou a absolútne to neprekážalo. Síce som sa chvíľu pasovala s plejádou mien rôznych postáv…

Read More »
Portugalského inštitútu

Vôňa exotiky v knihách z Portugalského inštitútu


Rozhovor so  Zuzanou Chudíkovou, výkonnou riaditeľkou Portugalského inštitútu Portugalský inštitút je slovenské združenie, ktoré v roku 2001 založili absolventi portugalčiny, aby prepojili Slovensko s lusofónnymi (po portugalsky hovoriacimi) krajinami. V 90. rokoch mala na Slovensku z lusofónnych krajín veľvyslanectvo len Angola a ako študenti zreteľne cítili nedostatok informácií a prezentácie ďalších lusofónnych krajín. Inštitút odvtedy šíri na Slovensku portugalský jazyk a kultúru, a to prostredníctvom…

Read More »
A.J.Park

A. J. Park Prvá lož


Vydavateľstvo Lindeni potešilo všetkých fanúšikov psychotrilerov. A. J. Park a jeho Prvá lož v preklade Maríny Gálisovej vás vezme na šialenú jazdu pavučinou klamstiev a neutíchajúceho pocitu viny. Je to jedna z kníh, ktorú keď chytíte do ruky, nedokážete ju pustiť, kým neotočíte poslednú stranu. Strhujúca a napínavá. Advokát Paul Reeve má na dosah vysnívanú kariéru. Ak by všetko vyšlo, ako si praje, stal by…

Read More »
Bol raz jeden život

Bol raz jeden život – srdce


Deti sú veľmi zvedavé, zaujíma ich mnoho vecí. Jednou z nich sú aj otázky o fungovaní tela. Nie vždy im vie dospelý človek odpovedať na všetko týkajúce sa tajomstiev dokonalého ľudského organizmu. Podať prvú pomoc prichádza komiksové spracovanie kultového francúzskeho animovaného seriálu Bol raz jeden život. Autormi pôvodnej predlohy sú scenárista Albert Barillé a ilustrátor Jean Barbaud. Krásne ilustrovanú knihu vydalo vydavateľstvo Fragment.…

Read More »
Olga Tokarczuk

Olga Tokarczuk, Joanna Concejo Stratená duša


Olgu Tokarczuk, nositeľku Nobelovej ceny netreba azda ani predstavovať. Je autorkou ovenčenou rôznymi literárnymi cenami a jej diela boli preložené do mnohých jazykov. Niektoré dokonca sfilmované. Novinku Stratená duša, ktorú publikovalo vydavateľstvo Artforum v preklade Karola Chmela, môžem pokojne označiť za literárno-výtvarné umelecké dielo. Ilustrátorka Joanna Concejo dovolila svojej duši a ceruzke rozprestrieť krídla. Obrázky sú také krásne, že mi…

Read More »
Efekt domina

Efekt domina alebo neviditeľné pradivo prírody


Detská kniha Efekt domina, ktorá vyšla vo vydavateľstve Tatran v preklade Evy Melichárkovej ma prekvapila v tom najpozitívnejšom zmysle slova. Hneď ako som ju vzala do ruky, som zostala očarená prekrásnou obálkou a úchvatnými ilustráciami Sereny Violy. Nadšenie ma neopustilo ani pri čítaní. Gianumberto Accinelli napísal vskutku zaujímavé a prekvapivé texty o prírode a jej zákonitostiach. Hneď sa k nim…

Read More »
antunes na konci sveta

António Lobo Antunes Na konci sveta


Vopred upozorňujem, že sa zase trocha opustím, ale pri knihách z Portugalského inštitútu nemôžem inak. Na pultoch kníhkupectiev je čerstvá novinka – útly román Antónia Lobo Antunesa Na konci sveta v dokonalom preklade Jany Benkovej Marceliovej. Hneď na úvod snímam pomyselný klobúk, čiapku, šatku aj baretku, pretože preložiť Antunesa bol určite ťažký oriešok. Píše zložito, siahodlhé súvetia, originálne prirovnanie za prirovnaním, opakovania,…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť