Monthly Archives : február 2023

Laura Contiová

Laura Contiová: Súcit ako jedna z hlavných postáv


Lekárka a spisovateľka Laura Contiová sa počas druhej svetovej vojny zúčastňovala v odboji, po zatknutí ju deportovali do koncentračného tábora v Bolzane. Po oslobodení doštudovala medicínu, popri ortopédii sa angažovala v politike a od 70. rokov sa venovala najmä témam ochrany životného prostredia. Debutovala románom Cecília a čarodejnice. Napísala ho v rekordne krátkom čase počas augusta a septembra 1958. Avšak kniha bola publikovaná až o päť rokov neskôr. Svoje…

Read More »
Ján Gálik

Svet, v ktorom bola vyhlásená vojna deťom


Ján Gálik sa podľa vlastných slov v školskom svete pohybuje celý život. Je to pre neho neuveriteľne podnetné miesto plné ľudského dobra, súperenia, trápenia, lásky, víl, čarodejníkov, škriatkov a sem tam aj ohyzdov. S úžasom v ňom pozoruje ľudí, ktorí ešte stále veria v silu ľudského ducha a slobodnej mysle, ľudí, ktorí sa rozdávajú a snažia sa vyformovať z detí bytosti schopné vydržať všetky nástrahy sveta, a zároveň ho…

Read More »
Tina Van der Holand

Tina Van der Holland – Barokový román nebudí dojem autobiografie


Častá otázka, s ktorou sa v poslednom čase stretávam, je, prečo som zmenila žáner svojej tvorby a začala písať knižky s historickým pozadím, keď som predtým napísala viacero ženských, resp. spoločenských románov zo súčasnosti. Na toto viem odpovedať jednoducho aj obšírne. Jednoduchá odpoveď znie – keďže sa moje ostatné tri diela odohrávajú v období baroka, dúfala som, že sa ma…

Read More »
Theresa Cheung sny

Naučte sa zapamätať sny a správne ich interpretovať


Niektoré sny sa môžu týkať všedného každodenného života. Môžete sa znovu ocitnúť v situácii, ktorú ste zažili včera alebo si v sne symbolicky vytvoríte problém, ktorý v bdelom stave práve riešite. Aj zdanlivo obyčajné sny vám môžu pomôcť pochopiť a zlepšiť niečo v bdelom živote… Aj o tom je kniha Posolstvo noci. Fascinujúci svet snívania. V knihe nájdete:  ako si vytvoriť…

Read More »
pes menom mačka

Pes menom Mačka. Láskavý príbeh o priateľstve pre deti


Mama chcela, aby som bola mačka, pretože mačky sú podľa nej nezávislé filozofky. Alebo aspoň nezávislé. Z vrhu som prežila ako jediná. „Z tvojich súrodencov sa stali anjeli,“ hovorila mama, „a z teba sa stala Mačka.“ „Mačky sú nezávislé,“ vravievala mi, keď som bola malá, „chcem, aby si bola nezávislá, pretože ťa musím opustiť.“ Mama vyronila niekoľko sĺz a odišla.…

Read More »
Ján Gálik

Ján Gálik – prečo, ako, kedy a kde píšete?


Prečo píšem? Že prečo píšem!? 😀 Pre mnohé dôvody. Tak napríklad, som zvedavý. Chcem vedieť, ako by pokračovali klasické príbehy, napríklad o Nebojsovi. Iste neskončil povestným: a boli šťastní, až kým nezomreli. Čo sa dialo po svadbe? Usadil sa, alebo musel ďalej bojovať o kráľovstvo? O život? O lásku? A čo taký Pinocchio? Čo robil, keď bol dospelý? To kúzlo modrej víly a vlastne všetko, čo prežil,…

Read More »
Lucian Lucifer

Lucifer na úrade vlády


„Už vás mám plné zuby,“ vyceril špičáky Lucian a Zemanová v prvom rade parlamentnej sály omdlela. Krvavé očné zuby a rozoklaný jazyk boli na ňu jednoducho priveľa. Počula už síce všelijaké desivé veci o tajomnom mužovi, ktorý sídlil na úrade vlády v bývalom trakte pani Nagyovej, ale lepšie je raz vidieť ako stokrát počuť. Hehe, lepšie ako lepšie, keď sa…

Read More »
Jens-Liljestrand Aj keď sa všetko skončí

Severský klimatický triler Aj keď sa všetko skončí


Je leto a klimatické zmeny dosiahnu nezvratný bod, v ktorom sa život na zemi mení na nočnú moru. Švédsky vidiek spaľujú ničivé požiare a z nič netušiacich dovolenkárov sa stávajú klimatickí utečenci… Takto sa začína nový švédsky klimatický triler Aj keď sa všetko skončí. Priamo v epicentre diania sa nachádza aj Didrik s rodinou. Štyridsaťročný poradca v oblasti PR nemá…

Read More »
Alexander J Kenji

Alexander J. Kenji – Píšem ako Belmondo v Muž z Acapulca


Frederick Forsyth spomínal v jednom rozhovore, ako za ním prišiel syn a spýtal sa ho: „Otec, čo robíš?“ „Pracujem.“ „Pracuješ? Veď nič nerobíš, len sedíš v kresle.“ Spisovateľ polovicu života prežije vo vlastnej hlave. V tomto maličkom priestore vznikajú alebo zanikajú celé svety, často aj súbežne. ľudia sa rodia, pracujú, milujú, bojujú, zomierajú a nahrádzajú ich iní. Zápletky vznikajú, rozvíjajú…

Read More »
Slečna Marplová

Legendárna slečna Marplová sa vracia v 12 nových príbehoch


Slečna Marplová je fenomén. Kultová postava detektívnej literatúry, ktorá sa zrodila pred takmer 100 rokmi. Teraz opäť ožíva v nových príbehoch, v ktorých predvedie svoj pozorovací talent a bystrý um. Slečna Marplová. 12 nových príbehov je novinka z pera 12 svetoznámych autoriek, ktoré takto vzdali hold legendárnej slečne Marplovej. Jej príbehy boli adaptované do podoby divadelných hier, filmov i televíznych seriálov. Teraz sa vracia…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť