Daily Archives : 21. júna 2023

Pop poézia

Cesta za Poéziou s Goranom Lenčom VII.


Dnes sa pozrieme na lyrický žáner, ktorým sa môžeme popýšiť ako autenticky slovenským! Samozrejme, nič nevznikne iba tak, samé od seba, nič sa nezrodí vo vzduchoprázdne. Vzory môžeme vidieť vo francúzskom šansóne, či trebárs ich nájsť v ruských (sovietskych) pesničkároch. A tak stojí na jednej strane Charles Aznavour, na druhom brehu sa zas týči Bulat Okudžava. Iste, mnohé národy dali vzniknúť niečomu…

Read More »
Rónán Hession Panenka

Jeho meno je Joseph, ale roky ho každý volá Panenka


Futbalista Antonín Panenka si v roku 1976 na majstrovstvách Európy v Belehrade postavil loptu k penaltovému kopu, rozbehol sa a ľahúčko ju podkopol rovno doprostred brány. Hviezdny brankár Západného Nemecka Sepp Maier nemohol niečo takéto predvídať a vrhol sa do strany. Československo po zázračnej Panenkovej strele vyhralo a Antonín sa nezmazateľne zapísal medzi legendy futbalu. „Panenka“ sa ujala vo futbalovom žargóne v Anglicku, Latinskej Amerike aj v Nemecku.…

Read More »
Mária Nováková

Mária Nováková – Zablatená princezná


Píšem, pretože považujem za správne sa vypísať zo všetkého čo sa deje a mám pocit že môžem niečo zmeniť vo svete i keď len na krátko alebo len minimálne. Píšem, pretože je podľa mňa náročné písať vo veršoch a splniť čo najviac pravidiel okolo viazaných veršov a niekedy vyhodím myšlienku len aby sa to rýmovalo. Je to nezmysel, ale je…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť