Daily Archives : 25. júna 2023

Diana Mozoláková Liečivá sila byliniek

Objavte silu liečivých byliniek. Tipy, rady a  70 receptov!


Bylinkárka a liečiteľka Diana Mozoláková prináša nový pohľad na spracovanie a používanie divokých jedlých bylín. Vo svojej novej knihe Liečivá sila divokých byliniek nás oboznamuje s ich liečivou silou, magickými účinkami, ale aj s unikátnymi formami ich využitia. Okrem ich spracovania v kuchyni formou zaujímavých receptov, ponúka aj návody na vytvorenie liekov do vašej lekárničky – rôznych tinktúr, macerátov, mastí, či…

Read More »
Simone de Beauvoir

Pôsobivá cesta k pôvodu ženskej zraniteľnosti


Keď sa povie meno Simone de Beauvoir, zrejme každému ako prvá napadne veľmi známa a vplyvná kritika vzťahu mužov a žien s názvom Druhé pohlavie. Lenže táto francúzska spisovateľka a intelektuálka je taktiež autorkou mnohých románov a poviedok. Vďaka vydavateľstvu Inaque môžu jej tvorbu objavovať aj mladší čitatelia a čitateľky. V roku 2021 Inaque publikovalo román Nerozlučné v preklade Kamily Laudovej a zbierku poviedok Zlomená žena v preklade…

Read More »
Vlasta Hochelová

Vlasta Hochelová – Prečo, ako a kde píšem…


Začnem malým obzretím do minulosti. Keď som bola školáčka, asi v druhom ročníku ZDŠ v Bratislave, tak som napísala svoj prvý detský text. Z matematiky som však doniesla trojku, čo bola pre moju rodinu, zameranú na prospech a výkon, odsúdeniahodná známka. Mamička najskôr ustrnula nad žiackou knižkou na stole, roztvorenou neďaleko tej detskej prvotiny ilustrovanej mojimi kresbičkami. Brnkla ukazovákom do textu, ktorým som sa chcela…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť