Monthly Archives : august 2019

John Irving

John Irving: Modlitba za Owena Meanyho


Jeden z najúspešnejších amerických autorov súčasnosti John Irving má dar výnimočného rozprávača. Preslávil ho najmä román Svet podľa Garpa, no nemenej známe sú aj jeho diela Zásady muštárne, Hotel New Hampshire, Štvrtá ruka, V jednej osobe, či Modlitba za Owena Meanyho. Posledný spomínaný vyšiel na Slovensku už v roku 1996 a v roku 2019 ho opäť vydavateľstvo Slovart prinieslo v novom vydaní. Prekladateľka Katarína Karovičová odviedla…

Read More »
Spočítaj hviezdy

Lois Lowryová: Spočítaj hviezdy


Román Spočítaj hviezdy vyšiel prvýkrát v roku 1989 a nám ju prináša vydavateľstvo Tatran v preklade Zuzany Gálikovej. Autorka čerpá z rozprávania svojej priateľky, zo skutočných udalostí, ktoré sa odohrali počas 2. svetovej vojny v Dánsku. Príbeh je primárne určený detskému čitateľovi, no bude sa páčiť i dospelým. Som učiteľka a už teraz viem, akú knihu začnem čítať deťom v škole ako prvú. Na chvíľu sa cítila vystrašená.…

Read More »
Ľudmila Ulická Jakubov rebrík

Ľudmila Ulická: Jakubov rebrík


„Prvá dáma súčasnej ruskej literatúry“ – tak označil Ľudmilu Ulickú Frankfurter Allgemeine Zeitung. Kto si s ňou ešte nepodal ruku prostredníctvom jej diel (Sonička, Veselý pohreb, Médea a jej deti, Daniel Stein – prekladateľ, Zelený stan), mal by tak urobiť. V prípade Jakubovho rebríka ani jeden literárny pôžitkár neobanuje. Román opisuje viac ako storočie ruských dejín a hľadá odpovede na…

Read More »
Markus Zusak

Markus Zusak: Clayov most


„Clay Dunbar stavia most z mnohých dôvodov: kvôli bratom a na počesť rodičov… ale je to aj pokus o veľkoleposť. Stavia most, aby zachránil sám seba a aby vytvoril jedinečnú, krásnu chvíľu: zázrak, nič menej.“ Markus Zusak Austrálčan Markus Zusak je autorom šiestich kníh. Jeho diela boli preložené do viac ako štyridsiatich jazykov a stretli sa s priaznivým ohlasom u čitateľov aj kritikov. Vydavateľstvo…

Read More »
Amos Oz

Amos Oz: Judáš


„Takmer všetci prežijú život od narodenia až do smrti so zatvorenými očami. Dokonca aj my dvaja, milý Šmuel. Keby sme čo len na chvíľu otvorili oči, vydral by sa nám z hrdla hrôzostrašný rev, kričali by sme a nikdy neprestali. A keďže vo dne v noci nekričíme, znamená to, že máme oči zatvorené.“ Amos Oz, vlastným menom Amos Klausner, bol izraelský spisovateľ, esejista a novinár.…

Read More »
Krakov

Krakov, soľná baňa Wieliczka a Auschwitz


Romantický, okúzľujúci a podmanivý Krakov si zamilujete na prvý pohľad. Toto bývalé kráľovské mesto dýcha históriou vpísanou do vyše šesťtisíc historických objektov. V žiadnom prípade vám nebude na návštevu stačiť jeden deň. Ak to však naozaj musíte stihnúť za jeden, nemali by ste vynechať Hlavné námestie (Rynek Główny). Patrí k najväčším a najkrajším námestiam v Európe. Hemží sa turistami z…

Read More »
Michelle Obama

Michelle Obama: Môj príbeh


Možno si budete myslieť, že prehnane vychvaľujem knihu Môj život, ale ja jednoducho musím. Aj napriek svojej veľkej literárnej vášni a povesti knihomoľa som doteraz ešte nikdy (aspoň si nespomínam) nesiahla po žiadnej autobiografii. Vydavateľstvo Tatran prinieslo príbeh Michelle Obamovej v preklade Kataríny Ostricovej a ja som doň zo zvedavosti nakukla. Zostala som až do poslednej strany. Pôsobivé, inšpirujúce a emotívne rozprávanie niekdajšej prvej…

Read More »
Ajelet Gundar – Gošen Klamárka

Ajelet Gundar – Gošen Klamárka


Prečo sa vlastne nikto neobťažuje poukázať na prvú lož? Ako len túžime oslavovať prvé slovo, prvý deň v prvej triede v škole, prvý bozk. Každá z týchto udalostí je ako vyvesiť vlajku na cudzom území: hľa, ako ďaleko som došiel. Ale prvej lži obvykle úctu nevzdávame. A napriek tomu, nemal by sa vari rozpoznať tento moment – prvýkrát, keď dievčaťu…

Read More »
Rafik Shami

Rafik Schami: Sofia alebo začiatok všetkých príbehov


Vďaka vydavateľstvu Zelený kocúr som spoznala ďalšieho výborného spisovateľa. Rafik Schami sa narodil v roku 1946 v Damasku a od roku 1976 žije v Nemecku, kam odišiel z politických dôvodov. Pseudonym „Rafik Schami“ znamená „Priateľ Damasku“ a pravé meno autora je Suheil Fadél. Jeho literárne dielo je ovenčené viacerými cenami. Som nadšená románom Sofia alebo Začiatok všetkých príbehov, ktorého prekladu…

Read More »
Christina Bakerová Klinová

Christina Bakerová Klinová: Siroty z vlaku


Dve ženy, dve časové obdobia, dva odlišné životy a predsa majú veľa spoločného. Vydavateľstvo Zelený kocúr prinieslo v roku 2016 na slovenský knižný trh svetový bestseller Siroty z vlaku v preklade Vladislava Gálisa. Príbeh taký silný, že vás chytí za srdce a budete si ho dlho pamätať. Je to úbohé detstvo, keď človek vie, že ho nikto nemá rád a nikto sa oňho nepostará, keď…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť