Monthly Archives : jún 2021

Kozmona Volavka

František Kozmon Volavka


Minulý rok som doslova a do písmena zhltla piaty diel zo série krimi románov Františka Kozmona s názvom Červ s vyšetrovateľom Marekom Wolfom a moje netrpezlivé očakávanie pokračovania sa konečne naplnilo. Volavka je na svete a fanúšikovia Wolfovho tímu si naozaj prídu na svoje. Nadväzuje na predchádzajúcu knihu, nakoľko sa vyšetrovateľom nepodarilo uspokojivo rozlúštiť prípad viacnásobného vraha, ktorého všetky obete až na kosť…

Read More »
Patrik Svensson Evanjelium o úhoroch

Patrik Svensson Evanjelium o úhoroch


To, že je príroda mocná čarodejka a človek ešte zďaleka neprišiel na všetky záhady s ňou spojené, je každému jasné. Dokonale sa o tom presvedčíme v knihe Evanjelium o úhoroch. „Úhor ľudí desí alebo odpudzuje. Je slizký, plazí sa, podobá sa na hada a hovorí sa o ňom, že požiera ľudské mŕtvoly.“ Príbeh o najzáhadnejšej rybe sveta švédskeho kultúrneho redaktora Patrika Svenssona získal v roku 2019 prestížnu švédsku literárnu…

Read More »
Andrej Csino Tance zabudnutých

Andrej Csino Tance zabudnutých


O staroegyptskom bohu Anubisovi (zvanom aj Anup) sa v rôznych prameňoch dočítate množstvo informácií. Každý však určite vie, že sa jedná o boha podsvetia, ktorý kráča medzi tieňmi života a smrti. Zobrazovaný bol ako muž s hlavou šakala. Ide o akéhosi prostredníkom medzi bohmi a ľuďmi. Andrej Csino utkal okolo tohto tajuplného staroegyptského boha magický príbeh lásky a vášne. Lásky…

Read More »
Erin Morgenstern Nočný cirkus

Erin Morgenstern: Najväčšou mágiou na svete je láska


Dámy a páni, vychutnajte si miesto, kde existuje skutočná mágia, vzduch vonia karamelom, neživé veci ožívajú a artisti bez istenia predvádzajú krkolomné kúsky. Tu sa môžete uprostred leta prechádzať v ľadovej záhrade obdivujúc fascinujúce živé sochy. Otvárame za súmraku, zatvárame za úsvitu Vitajte v Nočnom cirkuse americkej spisovateľky Erin Morgenstern, kde sa odohráva boj dvoch prastarých kúzelníkov. Od prvej strany nás uvedie priamo do…

Read More »
Kukučín

Edícia Zlatým písmom. Vyšiel skvelý Martin Kukučín


Edícia slovenskej klasiky Zlatým písmom prináša výber najznámejších poviedok majstra literárneho realizmu Martina Kukučína – Keď báčik z Chochoľova umrie, Dies irae a Neprebudený. Všetky tri poviedky čerpajú námet zo života prostého slovenského ľudu, vynikajú bravúrnym opisom ľudského charakteru aj rázovitej slovenskej dediny konca devätnásteho storočia. Knihu vo vydavateľstve Ikar z verejných zdrojov podporil Fond na podporu umenia. V poviedke…

Read More »
Hercule Poirot

Hercule Poirot ožil v tejto detektívke!


„Smiem si na chvíľu prisadnúť, mademoiselle?“ Toto je prvá veta slávneho Hercula Poirota po rokoch mlčania. Skoro 40 rokov po tom, čo Agatha Christie pochovala fúzkatého Belgičana, ožil nenapodobiteľný detektív v napínavom príbehu Vraždy s monogramom. Tie teraz vychádzajú v novom vydaní s ešte krajšou obálkou. Nového Poirota napísala britská spisovateľka, ktorú si vybrali dediči slávnej Agathy Christie. Požehnanie, aby ho vzkriesila, dostala…

Read More »
Dámsky gambit

Dámsky gambit – Napínavá šachová rošáda


Seriál Dámsky gambit zožal u divákov streamovacej platformy Netflix veľký úspech a vďaka tomu sa do povedomia verejnosti opäť dostala jeho literárna predloha s rovnomenným názvom z roku 1983 od amerického románopisca a poviedkara Waltera Tevisa. Spisovateľ Jonathan Lethem sa o Dámskom gambite vyjadril, že je Tevisovým najpútavejším a najsrdcervúcejším románom a Beth Harmonová je nezabudnuteľným výtvorom. Čitatelia s ním…

Read More »
Hierarchia tmy

Nové slovenské fantasy Hierarchia tmy o hrozivých démonológoch


Milovníci fantasy si prídu na svoje. A najmä tí, ktorí fandia slovenským autorom. Práve vyšiel prvý diel série o démonológoch – Hierarchia tmy. Napínavý príbeh o dobre a zle, o zrade, nádeji a plánoch, ktoré kujú proti sebe. Už čoskoro príde aj druhý diel Hierarchia svetla a napokon záver trilógie Hierarchia šera. „Hierarchia tmy – takto démonológovia, ktorí medzi nami žijú tajne, nazývajú tých najnebezpečnejších démonov.…

Read More »
Velikán Michelangelo

Exkluzívna publikácia Velikán Michelangelo


Michelangelo Buonarroti je právom označovaný za najväčšieho umelca všetkých čias. O jeho umeleckej genialite sa nepochybovalo v žiadnom období dejín umenia. Priviedol výtvarné umenie – sochárstvo a maliarstvo – na vrchol, pokiaľ ide o formálnu stránku aj duchovný obsah, silu zobrazovania a emocionálny náboj, pomocou ktorých znázorňoval prírodu aj ľudské city. Unikátna publikácia Velikán Michelangelo je rozčlenená na tri hlavné…

Read More »
Domenico Starnone

Domenico Starnone Dôvernosti


Román talianskeho spisovateľa Domenica Starnoneho Dôvernosti je príbehom človeka túžiaceho po dokonalosti, nad ktorým visí Damoklov meč. Je tiež o skúmaní protichodnosti ľudských vzťahov, citov a vášní. Je rozdelený na tri časti, tri výpovede, pričom prvá je najpodrobnejšia, najrozsiahlejšia a plná hlbokých úvah hlavného hrdinu Pietra Vellu, druhú tvorí rozprávanie Vellovej dcéry Emmy a poslednú bodku dáva milovaná a obávaná…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť