Monthly Archives : december 2019

Olivier Bourdeaut

Olivier Bourdeaut: Čakanie na Bojanglesa


Čas od času sa šialene zamilujem. Nová láska ma chytí za srdce a nepustí. Tentoraz je tou vyvolenou útla knižôčka Čakanie na Bojanglesa. Debut francúzskeho literárneho objavu roka 2016 Oliviera Bourdeauta vzbudil po vydaní veľký ohlas u čitateľov, kritikov, porôt rôznych literárnych súťaží a zahraničných vydavateľov. Román vyšiel vo vydavateľstve Ikar v edícii Odeon. Výborný preklad som si užila vďaka Alexandrovi Halvoníkovi. Hneď ako…

Read More »
Elizabeth Strout

Elizabeth Strout: Amy a Isabelle


Elizabeth Strout je autorkou takmer desiatky románov a mnohých poviedok. Za román Olive Kitteridgeová získala Pulitzerovu cenu. Amy a Isabelle je jej debutový román, ktorý vydavateľstvo Inaque obalilo do prekrásnej obálky. Moja mama vždy hovorieva: Čo z peknej misy, keď je prázdna? Lenže v tomto prípade je misa plná. Príbeh matky a dcéry je veľmi silné čítanie. Prekladateľka Lucia Halová odviedla výbornú prácu a ja som…

Read More »
Neal Shusterman Nimbus

Neal Shusterman: Nimbus


Vo svojej podstate som čistá spravodlivosť, čistá oddanosť. Svet je kvetina, ktorú držím vo svojej dlani. Radšej by som zničil sám seba, než by som ju rozmliaždil. Nimbus Druhá časť trilógie Žatva smrti úspešného autora viac ako tridsiatich oceňovaných kníh pre deti, mládež aj dospelých ma nesklamala. Som rovnako nadšená ako po dočítaní Kosca. Dokonca som veľmi napätá, ako to…

Read More »
Vianočné tipy 2019

Vianočné knižné tipy 2019 Ivany Zacharovej


Kto sa ešte nerozhodol, akou knihou obdarovať seba či blízkych na Vianoce, ponúkam zopár tipov na romány, ktoré najviac zaujali tento rok mňa. Prečítala som skoro dvesto kníh a bolo ťažké vybrať z nich len zopár. Ťažké je azda slabé slovo, bolo to priam zdrvujúce. Napokon som sa po dlhom premýšľaní rozhodla pre tieto. (Kliknutím na autora a názov knihy…

Read More »
1793

Niklas Natt och Dag: 1793


Mám veľmi rada krimiromány, no zriedkavo siahnem po historických. Tentoraz som nezaváhala. Hneď ako som si prečítala recenziu v Magazíne o knihách, kde bol román prirovnaný k Süskindovmu Parfumu, vedela som, že ho musím mať. Poviem vám, bol to riadny „nářez“! Dosť často sa mi stáva, že otvorím knihu, a keď mi okolnosti dovolia, ani ju nezavriem, kým nedočítam. A…

Read More »
Ayobami Adebayo

Ayobami Adebayo: Zostaň so mnou


Literatúry od afrických spisovateľov nie je na našom knižnom trhu veľa. Preto sa teším, že vydavateľstvo Inaque publikovalo román nigérijskej spisovateľky Ayobami Adebayo Zostaň so mnou. Výborne ho preložila Aňa Ostrihoňová. Na odporúčanie priateľky som po ňom okamžite siahla. Neľutujem ani minútu z času stráveného s touto úžasnou knihou. Dostávame sa do úplne inej kultúry ako je naša. Román sa…

Read More »
Spev o Achillovi

Madeline Millerová: Spev o Achillovi


Po úžasnej Kirké aj na Slovensku vyšla prvotina Madeline Millerovej Spev o Achillovi. Prekrásna obálka doslova volá: Poď, ohmataj ma, pohladkaj a kúp si ma. Román prináša Vydavateľstvo Tatran v preklade Jany Pernišovej. Ja osobne som sa ho nevedela dočkať. Madeline Millerová vyštudovala klasickú filológiu a niekoľko rokov vyučovala latinčinu a gréčtinu. Počas štúdia sa zameriavala na adaptáciu klasických príbehov…

Read More »

Júlia Halamová, Karol Sudor: Pripútajte sa, prosím

By

Kedysi som veľmi nefandila knihám vedeným formou rozhovoru. Stačí predsa rozdeliť text na kapitoly,  buchnúť k nim názov a každému bude jasné, o čo ide. Načo otázky?! Rozhovory zvyčajne lajdácky pripravených redaktoríkov a odpovede v lepšom prípade unavených (v tom horšom tupých) celebrít boli obvykle doménou rôznych týždenníkov pre celú rodinu, takže ako prišli, tak po prečítaní bez stopy aj…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť