Monthly Archives : august 2022

Ann-Heléne Laestadiusová

Volanie po spravodlivosti v empatickom príbehu o láske k sobom a prírode


Soby sú pre Saamov nielen zdrojom potravy, ale plnia aj dôležitú duchovnú úlohu, životy zvierat a ľudí sú veľmi úzko späté a ak niekto ublíži zvieraťu, akoby ublížil človeku. Príbeh románu Ukradnutý sa odohráva na ďalekom severe. Deväťročná Elsa nechtiac vyruší pytliaka a rasistu v jednej osobe pri páchaní ohavného činu. Zabije jej milované sobie mláďa Nástegallu a pohrozí, že ublíži aj jej rodine, ak…

Read More »
John Fowles

John Fowles a žena v zbierke motýľov


Debutový román Zberateľ zaradil Johna Fowlesa medzi popredných britských spisovateľov minulého storočia. Je považovaný za jeden z prvých moderných psychologických trilerov. Hoci vyšiel už v roku 1963, slovenského prekladu sa dočkal až teraz vďaka Ivane Hostovej pre vydavateľstvo Brak. Celý dej nesú na pleciach iba dve postavy, no autorovi sa podaril vskutku fenomenálny kúsok a je nemožné sa od tohto temného a napínavého príbehu odtrhnúť.…

Read More »
Vladimíra Kmečová Bahadurovo dedičstvo

Vladimíra Kmečová Bahadurovo dedičstvo


Bahadurovo dedičstvo je rozprávkový príbeh, ktorý poteší a zaujme deti i dospelých. Na úctyhodných 445 stranách sa odvíja príbeh malého chlapca Karima a jeho vernej ťavej priateľky Očko. Kniha sa otvára prológom o veliteľovi šachovej armády, nad ktorým drží ochrannú ruku bohyňa Edme. Za odvahu a udatnosť mu venuje vzácny dar a prisľúbi, že ak budú on aj jeho potomkovia žiť čestne, bude nad nimi držať…

Read More »
Jenny Offill

Jenny Offill Zmeny počasia


Ale vari svet nepadal na hubu odjakživa? Spýtala som sa Sylvie. Časti sveta áno, ale nie celý svet naraz, odvetila. Keď som nedávno čítala knihu Jenny Offill Odd. špekulácií, okamžite som sa nadchla pre autorkin fragmentárny spôsob písania. Nikdy predtým som román písaný takýmto spôsobom nečítala. Hneď som si spomenula na Machada de Assis, ktorý svoje stoosemdesiatpäťstranové Posmrtné pamäti Brása…

Read More »
Jozef Mokoš Štyri nočn obdobia

Vášnivá, vrúcna ale aj detsky dychtivá poézia spontánneho lyrika


Spisovateľ si niekedy sadne od čitateľa tak ďaleko, že si ledva rozumejú a inokedy, v tom lepšom prípade, plece k plecu. Jozef Mokoš si dokáže prisadnúť tak, akoby nám svoje básne sám šepkal do ucha. Jeho súborné dielo Štyri nočné obdobia tvoria štyri básnické skladby: Praskanie krvi, Pribúdanie kruhov, Jesenné litánie a Písanie/é do snehu, ktoré napísal v priebehu štyridsiatich rokov. Spolu dvetisícdeväťdesiatpäť veršov. Zbierku…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť