Monthly Archives : september 2022

Martin Kasarda: Dole! Dole!

Martin Kasarda Dole! Dole!


Kým intelektuál býva obvykle terčom posmechu, naslovovzatí remeselníci sú nedostatkovým tovarom. V prípade mafiánov to platí o to viac, nakoľko potrebujú disponovať širokou škálou zdatností, ktoré nestačí mať v krvi. Aspoň tak to vidí krásna Renáta Ištoková, matka jednej z dvoch rodín, ktoré si v Dunajskej Strede rozdelili moc. Nasledovníkov si musia vychovať a na to potrebujú mať špeciálnu školu.…

Read More »
Ondrej Kalamár

Ondrej Kalamár Kontrola cestovných lístkov


„Pri čítaní tejto knižky sa nikto nebude nudiť,“ vyjadril sa o knihe Kontrola cestovných lístkov od Ondreja Kalamára spisovateľ Ľubomír Feldek. A veru mal pravdu. Nielen že som sa ani na okamih a oka mih nenudila, ešte som sa aj dobre pobavila. Ondreja mnoho ľudí pozná ako autora scenára k filmu Voda, čo ma drží nad vodou, ale najmä ako aforistu sršiaceho humorom. Nedávno…

Read More »
Delphine de Vigan Noc nič nezadrží

Delphine de Vigan Noc nič nezadrží


„Už neviem, kedy mi zišlo na um písať o svojej mame, o tom, čo bolo okolo nej či ňou počínalo. Ani neviem, koľkokrát som to vzápätí zamietla, držala som si ju od tela tak dlho, ako to len šlo. (…) A potom som sa ako desiatky iných autorov predo mnou pokúsila opísať svoju mamu.“ Týmito slovami začína francúzska spisovateľka Delphine de Vigan svoje…

Read More »
Isabela Figueiredo

Isabela Figueiredo: Písanie pre mňa znamená žiť


Na literárny festival BRaK zavítala portugalská spisovateľka Isabela Figueiredo a pre Magazín o knihách sa srdečne rozrozprávala nielen o svojom románe Tučná (Portugalský inštitút, 2022) ale aj o sebe a vlastnom tvorivom procese. Z predslovu Alcidesa Murtinheiru, uvedeného v slovenskom preklade románu Tučná, som sa dozvedela, že hoci nejde primárne o autobiografiu, s Mariou Luísou zdieľate niekoľko styčných bodov. Prečo ste sa rozhodli písať o hrdinke nenapĺňajúcej spoločenské kritériá týkajúce…

Read More »
Hilda Hilst Obscénna pani O

Hilda Hilst Obscénna pani O


„Vydávame preklady lusofónnej literatúry, pretože sme presvedčení, že práve literatúra vzbudí záujem spoznať iné národy a pomáha priblížiť neznáme diaľky, snívať, pochopiť iné kultúry a nájsť odpovede i inšpiráciu.“ Toto sú slová riaditeľky Portugalského inštitútu Zuzany Chudíkovej. Čitatelia sa o ich pravdivosti presviedčajú s každou novou knihou, ktorú inštitút vydá. K plejáde po portugalsky píšucich autorov z ich vydavateľského portfólia sa pridala Hilda Hilst a čitatelia majú možnosť…

Read More »
zbytočné vedomosti

Zbytočné vedomosti – alebo žeby nie?


Existujú fakty, ktoré najskôr nikdy v živote nepoužijete a mohli by sa tým pádom považovať za zbytočné vedomosti. Ale to je len prvý dojem, pretože nikdy neviete, či  niektorý z nich niekedy nebude pre vás užitočný. Či už ako začiatok rozhovoru, urobenie dojmu o vzdelanosti alebo len na pobavenie v spoločnosti. Sieťovka vám každý deň prináša na titulnej stránke nejaký…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť