Monthly Archives : jún 2023

Klasiky

Dve klasiky, ktoré nestarnú. Silné príbehy a nové vydania


Toto sú dve lahôdky, klasiky, ktoré nestarnú ani po desaťročiach. Chalúpka strýčka Toma a Rozum a cit vyšli v nových vydaniach, s peknou grafikou. Slávne romány, ktoré čítame aj dnes, stále je po nich hlad a tak ich vydavatelia prinášajú v upravených vydaniach. Chalúpka strýčka Toma Chalúpka strýčka Toma je slávny román od Harriet Beecher Stowe, ktorý spôsobil revolúciu vo vnímaní otroctva na celom svete. Verne…

Read More »
Brandon McYntire

Brandon McYntire – Prečo, kedy, kde a ako píšem


Prečo píšem? Pero a papier mi boli blízke odo dňa, keď som sa naučil písať. Knihy boli a stále sú svet, ktorý ma obklopuje. Zapisoval som si veci, ktoré bežne ľudia nevideli. V podstate od kedy som prišiel na svet, vidím veci úplne ináč ako ostatný. Alebo aj presnejšie, vidím to čo iný nie. Viem čítať „medzi riadkami“ a celý…

Read More »
Viera nádej masaker

Nick Cave – V štúdiu sa mením na mäsiara


Pokiaľ ide o texty, nikdy som neimprovizoval od základu. To treba zdôrazniť. Keďže som nad týmto projektom dlho rozmýšľal, prišiel som do štúdia s kopou nápadov a s obrovským množstvom napísaných slov, z ktorých som, mimochodom, väčšinu zahodil. Vždy však existuje niečo, čo by sa dalo nazvať textovým obsahom, a takisto určité dominantné alebo ťažiskové témy, ktorými som sa zaoberal…

Read More »
Popoludnie v Den Haagu

Iba také bežné popoludnie v meste Den Haag


Keďže sa oteplieva, mám pre vás jedno zábavné holandské príslovie, ktoré hovorí: KTO MÁ MASLO NA HLAVE, NECH NECHODÍ NA SLNKO. Jeho pôvod siaha do rokov 1955 až 1963, kedy sa maslo pašovalo z Holandska do Belgicka, pretože to holandské bolo dotované štátom a teda oveľa lacnejšie. Situácia sa vymkla spod kontroly, došlo k divokým naháňačkám, násiliu aj prestrelkám. Každý,…

Read More »
Michaela Mihoková

Michaela Mihoková – Prečo, kde a kedy píšem


Prečo píšem? Lebo musím! Počkať, niežeby ma k tomu niekto nútil, to skutočne nie. Musím ale písať, pretože ak by som nepísala, nielenžeby som to nevydržala ja, ale mám silné podozrenie, že by to so mnou nevydržali ani tí druhí. Písanie ma oslobodzuje, zbavuje ma všetkého, čo by som si inak nosila vo svojom vnútri ako nepotrebnú a nechcenú záťaž.…

Read More »
levie srdce

Dobrodružný historický príbeh o kráľovi Richardovi, Levie srdce


Levie srdce je historický príbeh Richarda, odvážneho bojovného vojvodu a neskôr kráľa, ktorého prezývali Kráľ levie srdce. „Bol aj hudobníkom, plynule hovoril mnohými jazykmi, nebál sa ničoho, bojoval najprv proti svojej vlastnej rodine a neskôr viedol križiacku výpravu do Svätej zeme, dnešného Izraela. Cestou domov ho zajali a väznili, bol to kráľ vykúpený za neuveriteľnú sumu peňazí. Jeho príbeh priam kričal,…

Read More »
Lucia Braunová

Lucia Braunová – Ako, prečo a kedy píšem


Ako prvé odpoviem na otázku: Kedy? píšem. Musí m sa priznať, že som nepísala už nejaký ten mesiac, ak nerátam krátke články. A rovnako priznávam, že to nie som úplne ja. Až keď sa ponorím do sveta, ktorý si tvorím, do postáv, ktoré sa stávajú mojimi priateľmi, nepriateľmi, blízkymi, známymi, až vtedy som to úplne ja. Keď žijem dva životy. Jeden…

Read More »
Igor Hochel

Igor Hochel – Prečo, kedy a ako píšem


Písať ma bavilo už v ranom školskom veku. (Súviselo to, samozrejme, aj s potešením z čítania.) Zatiaľ čo väčšina mojich spolužiačok a spolužiakov mala obavu z hodiny slohu, ja som sa na ňu vyslovene tešil. Za slohové práce ma učiteľky často chválili. Schopnosť pekne štylizovať, súvislo sa vyjadrovať písanou formou sme ja i moji dvaja bratia zrejme zdedili po otcovi, ktorý bol športový novinár. Moje…

Read More »
Diana Mozoláková Liečivá sila byliniek

Objavte silu liečivých byliniek. Tipy, rady a  70 receptov!


Bylinkárka a liečiteľka Diana Mozoláková prináša nový pohľad na spracovanie a používanie divokých jedlých bylín. Vo svojej novej knihe Liečivá sila divokých byliniek nás oboznamuje s ich liečivou silou, magickými účinkami, ale aj s unikátnymi formami ich využitia. Okrem ich spracovania v kuchyni formou zaujímavých receptov, ponúka aj návody na vytvorenie liekov do vašej lekárničky – rôznych tinktúr, macerátov, mastí, či…

Read More »
Simone de Beauvoir

Pôsobivá cesta k pôvodu ženskej zraniteľnosti


Keď sa povie meno Simone de Beauvoir, zrejme každému ako prvá napadne veľmi známa a vplyvná kritika vzťahu mužov a žien s názvom Druhé pohlavie. Lenže táto francúzska spisovateľka a intelektuálka je taktiež autorkou mnohých románov a poviedok. Vďaka vydavateľstvu Inaque môžu jej tvorbu objavovať aj mladší čitatelia a čitateľky. V roku 2021 Inaque publikovalo román Nerozlučné v preklade Kamily Laudovej a zbierku poviedok Zlomená žena v preklade…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť