Monthly Archives : apríl 2021

Katarína Hybenová Malé jablko

Katarína Hybenová Malé jablko


Katarína Hybenová absolvovala magisterské štúdium práva v New Yorku a mesto ju očarilo viac než právnická kariéra. Zostala za veľkou mlákou a pustila sa do toho, čo ju bavilo najviac – blogovania. Založila internetový magazín o Bushwicku, štvrti nachádzajúcej sa v Brooklyne. Presne ako hrdinka jej knihy Elena Stanková. Debut Malé jablko publikovalo vydavateľstvo Tatran. Autorka sa v príbehu opiera o vlastné skúsenosti a zážitky, no čitateľ môže…

Read More »
Tom Hillenbrand

Tom Hillenbrand Diabolský plod


Na Slovensku máme ďalšie vydavateľstvo. Nesie názov MAMAŠ. Za úvodný titul si v ňom zvolili Diabolský plod od Toma Hillenbranda v preklade Kataríny Znamenčákovej. „Dôveryhodný príbeh, plynulé rozprávanie a grandiózne finále – priam lahôdka naservírovaná vo viacerých chodoch,“ napísali v Tages-Anzeiger. Ide o prvý diel zo série kulinárskych krimi so sympatickým šéfkuchárom Xavierom Kieferom. Zožala úspechy v mnohých krajinách a v Luxemburgu…

Read More »
Jim Kwik

Jim Kwik Myseľ bez hraníc


„Vášeň je to, čo vo vás zapáli iskru. Moja vášeň pre učenie sa zrodila z takých veľkých problémov, až sa stala hlavnou súčasťou mojej životnej identity.“ Jim Kwik je celosvetovo uznávaný odborník na zlepšenie pamäti, optimalizáciu mysle a rýchle učenie. So svojimi skúsenosťami a radami sa podelil s miliónmi čitateľov na svete. Každoročne absolvuje viac než 200 000 prednášok a jeho videá majú stovky miliónov…

Read More »
Paolo Roversi

Paolo Roversi Vražedná terapia


Sedem prominentných klientov zažije v luxusnej psychiatrickej klinike na talianskom vidieku desivú noc, ktorá sa zmení na hororovú nočnú moru. Slovo hororový som použila zámerne, pretože keby raz niekto podľa knihy nakrútil film s mrazivou hudbou, viem si celkom dobre predstaviť, že napätie by sa dalo krájať a vlasy by tiež nepotrebovali tužidlo. Vydavateľstvo Lindeni publikovalo knihu Paola Roversiho Vražedná terapia v preklade Márie…

Read More »
Matt Wesolowski

Matt Wesolowski Šesť príbehov


Máte radi podcasty? Koľko si ich denne vypočujete? Priznávam, že ja radšej čítam, ako počúvam a Matt Wesolowski akoby to vedel. Napísal knihu Šesť príbehov tak, akoby prepísal podcast. A poriadne zaujímavý a napínavý. Svoju kariéru začal horormi, preto sa nedivím, že dokázal aj v krimi románe špičkovo vygradovať napätie a samozrejme doň neváhal zakomponovať mysteriózny prvok. Práva na knihu kúpila spoločnosť Fox Searchlight a plánuje…

Read More »
Knihy, ktoré ovplyvnili dejiny

Knihy, ktoré ovplyvnili dejiny


„Umelecké majstrovstvo týchto textov – rovnako ako iluminovaná nádhera stredovekých modlitebných kníh v Európe – je nezničiteľným dôkazom kolektívnej túžby nájsť trvalé fyzické vyjadrenie rozsahu našej predstavivosti. Nikdy nekončiace hľadanie.“ (James Naughtie, autor predslovu) Kníh o knihách je veľmi veľa, no publikácia Knihy, ktoré ovplyvnili dejiny je najkrajšia, akú som kedy držala v rukách. Zostavil ju kolektív autorov: otec Michael Collins a Alexandra Blacková,…

Read More »
Richard P. Feynman

Richard P. Feynman Vy asi žartujete!


Laureát Nobelovej ceny za fyziku Richard P. Feynman nebol iba geniálnym fyzikom ale aj nesmierne vtipným človekom, dalo by sa povedať až šibalom. Presvedčíte sa o tom, keď si prečítate jeho kultovú autobiografiu Vy asi žartujete!, ktorú publikovalo vydavateľstvo Ikar v preklade Petra Tkačenka. Kniha vyšla na Slovensku prvý raz v roku 1990 vo vydavateľstve Obzor pod názvom To nemyslíte vážne, pán Feynman!…

Read More »
Ahmet Altan Už nikdy neuvidím svet

Ahmet Altan Už nikdy neuvidím svet


„Ja som síce stále žil, ale život zamrel. Kedysi som veril, že keď raz umriem, život pôjde ďalej, avšak umrel život a pozostalý som bol ja.“ V roku 2006 sa v Turecku uskutočnil neúspešný pokus o vojenský prevrat. Spisovateľ a novinár Ahmet Altan uverejnil tri novinové stĺpčeky, vystúpil v televíznej relácii a krátko na to bol vzatý do väzby. Odsúdili ho na doživotie bez možnosti odvolať sa, na…

Read More »
Katarína Hybenová

Katarína Hybenová: Chcela som zachytiť Bushwick, aký som našla


Katarína Hybenová patrila medzi prvých ľudí na Slovensku, ktorí sa pred vyše pätnástimi rokmi zapojili do dnes už legendárneho projektu Blog SME a odkiaľ sa virtuálne poznáme. Neskôr odišla do New Yorku, kde nedala prednosť právu, ktoré vyštudovala, ale presadila sa najprv ako blogerka, neskôr ako vydavateľka internetového magazínu o Bushwicku, ktorý sa nachádza v Brooklyne.  Pred piatimi rokmi začala…

Read More »
Eliška Tanzer

Eliška Tanzer Vyrástla som v gete


„Mojou snahou bolo odhaliť pred svetom pravdu, tak ako ju vnímame my, Cigáni“, píše v predslove Eliška Tanzerová, ktorá sa narodila na Slovensku a od štrnástich rokov žije v Anglicku. Vo svojom debute vyrozprávala silný osobný príbeh plný bolesti, traumatizujúcich zážitkov, šokujúcich informácií ale aj odvahy, vytrvalosti a nezlomného ducha. Na vlastnej koži zažila chudobu, hlad, odstrkovanie, výsmech zo strany majority a extrémne násilie,…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť