Monthly Archives : marec 2022

Silvia Avallone

Silvia Avallone Priateľstvo


„Ale predtým, než sa stala známou na celej planéte a než sa vedelo v každej hodine dňa a noci, kde je a ako je oblečená, Beatrice bola normálne dievča, bola mojou priateľkou. Tou najlepšou, aby sme boli presní, jedinou, akú som kedy mala.“ Takýto zápis uviedla v 18. decembra 2019 rozprávačka Elisa na prvé strany svojho románu, v ktorom sa chystá opísať priateľstvo, ktoré malo trvať…

Read More »
Kvíz zbytočných vedomostí

Kvíz zbytočných vedomostí


Dnes sme natoľko informačne zahltení, že sa už  ani poriadne nedá určiť, ktorá vedomosť je pre život zásadná a ktorá len „zbytočná“. Háčik je navyše aj v tom, že tie druhé sú často zábavnejšie a mnohí si ich zapamätajú skôr než tie potrebné.  A keďže vo všeobecnosti žijeme čoraz viac a viac neradostnú dobu, pripravili sme pre vás na Sieťovke…

Read More »
Christy Lefteri

Christy Lefteri Spev vtákov


V roku 2020 si vďaka vydavateľstvu Tatran mohli slovenskí čitatelia prečítať hlboký a stále aktuálny román Christy Lefteri Včelár z Aleppa. Strastiplný príbeh migrantov, ktorí museli utiecť pred vojnou v Sýrii, aby si zachránili to najcennejšie – holý život. Autorka sugestívne a autenticky vyrozprávala príbeh o strate vlasti, sile smútku a moci lásky, odvahy a nezlomnej nádeji na nový začiatok. V podobnom duchu sa nesie aj jej nový román…

Read More »
separujem

Separujem, teda som!


(všetko dôležité o odpade, od histórie až po jeho triedenie) Môžeme ho nazvať rôzne. Odpadky, smeti, odhodky, nedojedky, či oprsky. Poďme sa pozhovárať o niečom, čo ľudstvo vytrvalo vyhadzuje a napriek tomu si na našej planéte vyboxovalo vlastné webové stránky, píšu o ňom knihy aj skladajú piesne. Odpad. Som nechcený a nepotrebný Aspoň tak je pojem odpadu zadefinovaný. Ide o…

Read More »
Nina LaCour

Nina LaCour Daj na mňa pozor


Nina LaCour je autorkou piatich románov pre tínedžerov. Na Slovensku vyšli tri a všetky sa stretli s pozitívnym čitateľským ohlasom. Debutovala príbehom Caitlin, ktorá sa vyrovnáva so stratou najlepšej kamarátky Ingrid a dielo s názvom Pôjdem tam, kam pôjdeš ty sa stalo jedným z najlepších tínedžerských debutov roka 2009. V roku 2018 vystúpila na najvyššiu priečku a najlepšou YA knihou…

Read More »
Bianca Bellová Jezero

Bianca Bellová Jezero


Obálka knihy Jezero od českej spisovateľky Bianky Bellovej upúta na prvý pohľad. Z kalnej a temnej vody na nás upiera oči Duch jazera, ku ktorému vzhliadajú a zároveň sa ho boja obyvatelia malého mestečka Boros. Autorka nás prenesie na fiktívne miesto, kdesi na ďalekom východe, v bližšie neurčenom čase. Kedysi tu bývalo dobre, voda sa hemžila rybami, ľudia žili spokojne, no teraz znášajú okupáciu…

Read More »
Neal Shusterman Hra so svetmi

Neal Shusterman Hra so svetmi


Keď vydavateľstvo Slovart avizovalo publikovanie novinky od Neala Shustermana, okamžite mi poskočilo srdce. Autorova trilógia Žatva smrti totiž patrí medzi moje obľúbené fantasy série a očakávala som, že Hra so svetmi, ktorú preložila Katarína Figová, bude niečo podobné. Teraz už môžem konštatovať, že nie, no sklamaná som nebola. Opäť jedna dobrá kniha z kategórie YA, ktorá môže dospievajúcim otvoriť dvere k riešeniu rôznych tém.…

Read More »
Peter Derňár Kladivo

Peter Derňár Kladivo


Keď som zhruba takto pred rokom recenzovala debut Petra Derňára Škrabot (Lindeni, 2021), ukončila som svoj text slovami chvály: „Rada konštatujem, že atmosféra Škrabotu bola výborná a temno-temná. Peter Derňár namiešal silný kokteil hrôzy a na záver nezabudol položiť čerešničku na debutantskú tortu.“ Tentoraz, žiaľ, musím konštatovať, že čerešničku niekto zrejme zjedol. Kým v Škrabote sa autorovi podarilo vybudovať parádnu atmosféru strachu,…

Read More »
Abigail Dean

Abigail Dean Dievča A


Americká právnička a spisovateľka Abigail Dean napísala román, ktorý sa krátko po vydaní stal senzáciou a absolútnym bestsellerom. Literárna kritika ho označila za najlepší debutový triler minulého roka a práva na vydanie sa okamžite predali takmer do štyridsiatich krajín. Je to precízne napísaný príbeh zaoberajúci sa tým najhorším, čo by nechcel zažiť nik z nás: väznením a týraním detí, fyzickým aj psychickým. Hlavná hrdinka a teraz…

Read More »
Max Frisch

Max Frisch Denníky 1946 – 1949


Švajčiarsky spisovateľ, dramatik a publicista Max Frisch mal dvadsaťšesť rokov, keď skonštatoval, že jeho tvorba je síce prijateľná, ale povrchná. Zviazal všetky svoje publikované práce a poznámky, odniesol ich do lesa a spálil. Zaprisahal sa, že už nikdy nič nenapíše a začal si budovať kariéru architekta. V roku 1939 bol povolaný do armády. Švajčiari sa báli nemeckého útoku, Frisch si bol istý blízkou smrťou, preto…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť