Monthly Archives : február 2022

Daniel Hevier

Daniel Hevier Škola pre tvoju budúcnosť


Daniel Hevier je nielen spisovateľ, básnik, rozprávkar, textár, výtvarník, hudobník a divadelník ale aj „učižiak“. Toto milé pomenovanie pochádza z jeho tvorivej dielne a znamená, že človek – učižiak je žiakom i učiteľom zároveň. Autor už roky rokúce vzdeláva deti, študentov, vysokoškolákov, podnikateľov, dokonca učiteľov. Ako sám tvrdí, všetci žiaci sú zároveň jeho učiteľmi. Nápad napísať „neučebnicu“, ktorá by na ceste za poznaním inšpirovala…

Read More »
Dominika Madro

Dominika Madro Svätyne


Spisovateľka Dominika Madro zvíťazila v 20. ročníku literárnej súťaže Poviedka s prózou Svätyňa. Po víťazstve text rozpracovala a vo vydavateľstve KK Bagala publikovala Svätyne. Nedávno som nešetrila superlatívmi na jej fantasy román Dediči posmrtnej ríše v recenzii pre literat.sk a to som ešte netušila, že debut ma rovnako dostane do kolien. V tom najlepšom zmysle slova. Madro je nevídaný zjav v slovenskej literatúre.…

Read More »
Primo Levi

Primo Levi Je-li toto člověk


„Toto je peklo. Dnes, v současném světě, musí peklo vypadat takto: velká prázdná místnost, my, co se sotva držíme na nohou, a kohoutek, z něhož kape voda, kterou nesmíme pít.“ Primo Levi bol koncom roka 1943 bol zatknutý a prevezený do Osvienčimu. Previnil sa tým, že bol Žid. V koncentračnom tábore prežil vďaka nezlomnej sile, pokore a, ako sám hovorí, aj šťastnej zhode okolností. Čerstvo…

Read More »
Lucia Lackovičová Michaela Musilová

Lucia Lackovičová Michaela Musilová Žena z Marsu


Milovníčka literárnej a filmovej fantastiky, spoluorganizátorka súťaží Martinus Cena Fantázie a Fantasy Award, Lucia Lackovičová sa v roku 2015 zoznámila s astrobiologičkou Michaelou Musilovou. Slovo dalo slovo a v roku 2020 uzrela svetlo sveta vynikajúca kniha Žena z Marsu. Výnimočný príbeh úspešnej Slovenky, ktorá odhaľuje záhady vesmíru, publikovalo vydavateľstvo Artis Omnis. Úryvky z knihy by pokojne mohli byť súčasťou školských čítaniek. Príbeh Michaely Musilovej, famóznej ženy, študentky, profesorky,…

Read More »
Dr. Sanjay Gupta

Dr. Sanjay Gupta Zachovajte si bystrosť


„Ľudský mozog je pozoruhodný orgán, zázrak evolúcie. S veľkou pravdepodobnosťou v sebe skrýva viac prepojení, ako je známych hviezd v galaxii. Vedci tvrdia, že nič komplikovanejšie ako mozog sa doposiaľ neobjavilo.“ Knihu amerického neurochirurga, medicínskeho korešpondenta CNN a viacnásobného nositeľa Emmy za vynikajúci vedecký program doktora Sanjaya Guptu by si nemal nechať ujsť nik, kto si chce po celý život zachovať bystrú myseľ. Autor…

Read More »
Ben Aaronovitch

Ben Aaronovitch Rieky Londýna


Ja a fantasy? Nikdy alebo naozaj výnimočne, dušovala som sa ešte pred rokom. A aha ho! V krátkom čase som sa ponorila do niekoľkých kníh a svetov. Dcéra zimy (CooBoo), Čierny leopard, červený vlk (Slovart), Dediči posmrtnej ríše (Artis Omnis) a teraz som siahla po novinke z vydavateľstva Slovart Rieky Londýna, v preklade Oľgy Kralovičovej. Rodený Londýnčan Ben Aaronovitch má uličky a ulice hlavného…

Read More »
Louise Nealon Snehová vločka

Louise Nealon Snehová vločka


Debut írskej spisovateľky Louise Nealon je príbehom o dospievaní, rodine, radostiach, no aj o depresii, úzkosti a nie vždy veselej realite mladých ľudí. Talentovanú autorku označujú v rodnej krajine za novú Sally Rooney. Debbie Whiteová vyrastá na farme neďaleko Dublinu. Jej slobodomyseľná matka s nediagnostikovanou duševnou chorobou žije ponorená do skúmania svojich vešteckých snov. Dcéra sa odmalička utieka k strýkovi Billovi, žijúcemu v karavane za domom. Odchovaná na…

Read More »
Marieke Lucas Rijneveld Večerný nepokoj

V strate nachádzame sami seba a sme tým, čím sme: zraniteľné bytosti


Kto čítal McEwanovu Betónovú záhradu, ten si určite dobre pamätá emócie a tiesnivú atmosféru, do ktorej ho kniha uvrhla. Podobnú náladu vzbudzuje temná a originálna debutová próza Marieke Lucas Rijneveld Večerný nepokoj. V príbehu ožívajú intenzívne obrazy a nezabudnuteľné postavy hodené do krútňavy tragédie. Spracúvať témy ako je incest, sexuálne násilie, týranie zvierat či zanedbávanie detí, môže byť niekedy risk, no v tomto…

Read More »
Paulina Chiziane

Paulina Chiziane: My ženy sme rieka plná plytkých a hlbokých meandrov


Paulina Chiziane je prvou ženskou autorkou, ktorej v Mozambiku vyšiel román. Vo svojej tvorbe bojuje za práva žien a ich postavenie v spoločnosti. Prostredníctvom knihy Prvá žena ilustruje podriadenosť, poslušnosť a bezprávie, s ktorým sa ženy stretávajú v polygamných manželstvách. Roky ozbrojených konfliktov v Mozambiku spôsobili, že v krajine vznikol nepomer medzi mužskou a ženskou populáciou. Aj to je jedným z dôvodov, prečo tu ešte stále v 21. storočí existuje polygamia…

Read More »
Andrea Coddington Moje javisko svet

Andrea Coddington Moje javisko svet


„Som živým dôkazom, že Hitler svoje veľdielo dokončiť nestihol a fakt, že som dala život jednej dcére, ona zas svojmu synovi, ktorý je pokračovateľom mojej krvi, ma uspokojuje. Som všelijaká, ale určite nie sentimentálna a priznávam, že ani nábožensky založená. V otázkach viery a Boha mám jasno.“ Spisovateľka, novinárka, autorka románových aj biografických bestsellerov Andrea Coddington píše už viac ako desaťročie, ale ja som…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť