Monthly Archives : december 2020

Luis Alberto Urrea Dom zlomených anjelov

Luis Alberto Urrea Dom zlomených anjelov


Predstavte si, že prídete na veľkolepú narodeninovú párty a pozval vás tam priateľ, ktorý je oslávencovým bratrancom z piateho kolena. Aj sa vám snaží ukázať a povedať, kto je kto, ale sám v tom má menší chaos. Nuž, presne takýto pocit môžete mať, keď otvoríte knihu Dom zlomených anjelov (prekrásny názov a ešte krajšia obálka) od mexicko-amerického spisovateľa Luisa Alberta Urreu. Nebojte sa, postupne sa…

Read More »
Knihy kvíz kvízov

Kvíz kvízov – výber dvadsiatky najlepších otázok


Na záver roka sme pre vás pripravili unikátny KVÍZ KVÍZOV, kde nájdete výber dvadsiatky otázok z predchádzajúcich kvízov. Ak ste si ich už v minulosti vyskúšali, bude to pre vás určite prechádzka ružovou záhradou. Ak ste na naše kvízy doteraz nenatrafili, veríme, že vás týmto navnadíme a skúsite si otestovať svoje znalosti aj v jeho predchodcoch. Želáme vám príjemnú zábavu!…

Read More »
David Grossman Život sa so mnou pohráva

Tri generácie žien poznačené temným tieňom z minulosti


David Grossman je jedným z najvýznamnejších súčasných izraelských spisovateľov a zároveň výraznou osobnosťou izraelského verejného života. Jeho knihy vychádzajú po celom svete. V najnovšom diele Život sa so mnou pohráva zostal verný svojej povesti rozprávača usilovne sa ponárajúceho do hlbín ľudskej mysle a o svojich postavách prezrádza aj dobré, ale najmä to nepríjemné, bolestivé, trápne, zraňujúce a zranené. Za silným príbehom stoja reálne postavy Hlavné hrdinky…

Read More »
Max Porter Lanny

Max Porter: Oslava fantázie a slobodného ducha


S Maxom Porterom sa mohli slovenskí čitatelia zoznámiť prostredníctvom jeho debutu Smútok je tvor s krídlami (Inaque, 2017). Úsporná dojímavá novela, pripomínajúca báseň, s humorom čiernym ako vranie perie zachytáva bolesť a žiaľ nad stratou manželky a matky. Otca a dvoch synov navštívi vrana, ktorá so smútkom zatočí svojským spôsobom. Po úspešnom debute sa vracia v ešte temnejšom príbehu. V druhom románe Lanny zostáva verný tradícii rozprávania príbehov…

Read More »
Lukáš Cabala

Lukáš Cabala a jeho Trenčín – mesto mrakodrapov


Výraz satori môžeme preložiť ako osvietenie, prebudenie ale najpresnejší preklad je poznanie. Podľa zenových majstrov je k jeho pochopeniu nutná osobná skúsenosť. Lukáš Cabala stvoril vo svojom výnimočnom debute Satori v Trenčíne literárnu postavu, ktorá je vášnivým čitateľom diel Jacka Kerouaca. Pohral sa s priezviskami a svetlo literárneho sveta uzrel Vincent Karela. Cabala na rozdiel od Kerouaca, ktorý sa vybral do Paríža, necháva…

Read More »
Michal Franka Na brehu spieva dav Franku

Michal Franka Na brehu spieva dav


Viac som toho vlastne pochopil. Aj to, že takmer o každom sa dá spraviť film, v ktorom je za hrdinu, a film, kde je za zloducha. Keď niekto veľmi chce a má tú možnosť, z kohokoľvek dokáže urobiť karikatúru, stačí iné svetlo, iný uhol, iná expozícia. Úvodný citát perfektne vystihuje podstatnú časť románu debutanta na slovenskom literárnom poli Michala Franku.…

Read More »
Adrian McKinty Reťaz

Adrian McKinty Reťaz


Každý azda pozná príšerné reťazové hry typu: Keď neurobíš to a to, alebo nepošleš tento list ďalším x ľuďom, stane sa niečo zlé. Poverčiví sa zapoja, ostatní mávnu rukou a zabudnú. Lenže, čo ak niekto unesie vaše dieťa a späť ho dostanete, iba ak unesiete na oplátku iné, ktoré môžete vrátiť rodičom vtedy, keď tí unesú ďalšie? Hrôza čo i len pomyslieť! Adrian McKinty…

Read More »
František Kozmon červ

František Kozmon Červ


Staré príslovie hovorí, že s jedlom rastie chuť. Týka sa to všetkého možného a u mňa najviac literatúry. Po dočítaní krimirománu slovenského autora Františka Kozmona Červ z vydavateľstva IKAR sa mi zrýchlil metabolizmus a najradšej by som sa hneď zahryzla do jeho ďalšej knihy. Pod cukrovou ružovou polevou sa totiž ukrýva napínavý a dynamický príbeh. Keby som nevedela, že autorom je Slovák a…

Read More »
Daniel Kehlmann Tyll

Daniel Kehlmann Tyll


Knihy si nekupujeme kvôli obálkam. Nie, určite nie…. Ale keď román Daniela Kehlmanna Tyll ju má takú krásnu! V tomto prípade však chybu nik neurobí, ak po knižke siahne práve kvôli nej. Ukrýva skvelý obsah a jedinečný čitateľský zážitok. Priaznivcov histórie čaká virvar tridsaťročnej vojny, ktorá spustošila Nemecko, pričom zomreli milióny ľudí. Vydavateľstvo Lindeni ho publikovalo v preklade Evy Budjačovej. Vždy som nesmierne…

Read More »
Vianočné tipy

Vianočné tipy z každého rožka troška


Opäť sa rok s rokom stretáva a život sa na chvíľku spomalí (teraz aj kvôli lockdownu). Počas Vianočných sviatkov, keď ustane predvianočný zhon a stres, prichádza ten najlepší čas na relax pri dobrej knihe (čítať je samozrejme vhodné v akúkoľvek dobu). Aj napriek korona kríze bola tohtoročná produkcia slovenských vydavateľstiev bohatá na množstvo skvelých titulov. Je naozaj náročné vybrať spomedzi…

Read More »

Pokračovaním v prezeraní stránky súhlasíte s používaním cookie. viac info

Na účely prispôsobenia obsahu a reklám, poskytovania funkcií sociálnych médií a analýzy návštevnosti používame súbory cookie. Informácie o tom, ako používate naše webové stránky, poskytujeme aj našim partnerom v oblasti sociálnych médií, inzercie a analýzy. Podrobnejšie informácie o ochrane súkromia a cookies nájdete na stránke O sieťovke

Zavrieť